Skiner solen hos er också? Här är det skönt men lite blåsigt. Tyvärr har Hannes blivit rejält förkyld nu med feber så han är inte så pigg på att krypa omkring ute (inte så riktigt inne heller). Stackarn. Hosta har han också på nätterna. Igår innan vi gick och la oss fick han faktiskt lite hostmedicin (kanske inte så bra för så små med det var verkligen ingen stor "portion"). Det verkade hjälpa för sen slutade han hosta och kunde sova skönt hela natten. Skönt för oss också som har några mindre bra nätter bakom oss med uppvak pga av hans hosta.
I helgen hade Lovisa mycket "program". Först var hon och mannen och badade på lördag fm. Sen var hon och jag till Byggmax och sen till en handelsträdgård med jättemysigt café. Dit måste vi åka igen hela familjen.
På nåt vis lyckades vi "dela upp oss" så vi "tog" varsitt barn en hel del på helgen. Vi brukar inte göra så men det var rätt skönt. Igår var de på cirkus. Mannen tyckte jag kunde gå men jag tyckte han kunde få gå så då blev det så. Lovisa tyckte det var jätteroligt. Bäst var en häst som la sig i en säng och drog på sig täcket.
Annars blir det lite trädgårdsarbete när jag hinner. Lovisa och jag har sått luktärter. Hoppas det blir nåt!
Idag har vi bakat bullar. Tog just ut andra plåten ur ugnen. Mums!
Nu tycker Lovisa jag ska komma. Hon sitter och vilar i sängen och tittar på Pippi på bärbar DVD. Jag tycker hon ska vila lite till.
Äh, nu sprang jag dit (nerför trappen), hon ville bara att jag skulle ta drickflaskan. För vill man inte dricka mer kan man ju inte ha den kvar i sängen. Det förstår ni väl?
Efter mellanmålet ska vi gå till biblioteket tänkte jag. Vi har en liten biblioteksfilial på en folkhögskola alldeles i närheten. Det är rätt mysigt. Vi har massor med böcker att lämna tillbaka. Hoppas de inte är för sena för det är en vuxenbok också. Kan bli dyrt... 8)