Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej i solskenet!
Skiner solen hos er också? Här är det skönt men lite blåsigt. Tyvärr har Hannes blivit rejält förkyld nu med feber så han är inte så pigg på att krypa omkring ute (inte så riktigt inne heller). Stackarn. Hosta har han också på nätterna. Igår innan vi gick och la oss fick han faktiskt lite hostmedicin (kanske inte så bra för så små med det var verkligen ingen stor "portion"). Det verkade hjälpa för sen slutade han hosta och kunde sova skönt hela natten. Skönt för oss också som har några mindre bra nätter bakom oss med uppvak pga av hans hosta.

I helgen hade Lovisa mycket "program". Först var hon och mannen och badade på lördag fm. Sen var hon och jag till Byggmax och sen till en handelsträdgård med jättemysigt café. Dit måste vi åka igen hela familjen.
På nåt vis lyckades vi "dela upp oss" så vi "tog" varsitt barn en hel del på helgen. Vi brukar inte göra så men det var rätt skönt. Igår var de på cirkus. Mannen tyckte jag kunde gå men jag tyckte han kunde få gå så då blev det så. Lovisa tyckte det var jätteroligt. Bäst var en häst som la sig i en säng och drog på sig täcket. :shock: Stora ögon gjorde hon då.

Annars blir det lite trädgårdsarbete när jag hinner. Lovisa och jag har sått luktärter. Hoppas det blir nåt!

Idag har vi bakat bullar. Tog just ut andra plåten ur ugnen. Mums!
Nu tycker Lovisa jag ska komma. Hon sitter och vilar i sängen och tittar på Pippi på bärbar DVD. Jag tycker hon ska vila lite till. :wink:
Äh, nu sprang jag dit (nerför trappen), hon ville bara att jag skulle ta drickflaskan. För vill man inte dricka mer kan man ju inte ha den kvar i sängen. Det förstår ni väl?

Efter mellanmålet ska vi gå till biblioteket tänkte jag. Vi har en liten biblioteksfilial på en folkhögskola alldeles i närheten. Det är rätt mysigt. Vi har massor med böcker att lämna tillbaka. Hoppas de inte är för sena för det är en vuxenbok också. Kan bli dyrt... 8)
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Bara in och kollar läget...
Har haft en fantastisk dag i solen med Tintin.
Promenerat, handlat, varit i lekparken... ja helt enkelt bara varit!
Och jag har skavsår i öronen :lol:
Jösses vad hon kan prata denna tjej :heart: :D
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej alla! Hoppas ni har det superbra allihop! Har haft, och har, superstruligt med internet :evil: Hinner inte mer än logga in så åker jag ut igen... Så jag törs inte läsa ikapp allt ;)

På fredag kväll åker jag, de tre yngsta barnen + 25-årige sonen till Turkiet! Bokade en sista-minuten idag, så jag känner mig en aning stressad :lol: Största problemet blir väl att hitta en bikini jag känner mig komfortabel i... Men det ska bli skönt med lite sol, bad, värme och lathet :) Även om det visst skulle bli jättevarmt här till helgen.

Nu kallar sängen och framförallt, boken på mig! Läser Karin Wahlbergs polis-serie, och är helt såld :)

Kram i försommarvärmen!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Självklart måste vi kackla ju....så att inte Tinis blir besviken... :wink:

Tomt på ngt sätt utan henne dock, vi som brukar chatta på Skype en del... :(

Krümel: pratar du om Fornby folkhögskola?? Där har ju jag gått en gång i tiden...va festligt i så fall....jaa, det kanske inte är så konstigt, vi bor ju nära varann ju :roll:

Vi har haft en mysig utedag idag, lika soligt och lite blåsigt som hos dig Krümel :wink: ! Har haft mina tjejer i cyckelvagnen....stora tjejen får knappt plats men ååh så söta de blir tillsammans, håller varann i handen och myser medan mammam trampar så att svetten rinner....30 kg barn + vagn är inte så bara eller :shock: :D

låter mysigt kiki och gotlandsmamman att ni har varann så nära och kan hälsa på. lite avis att två AW mammor kan träffas så. Och så kursen....den låter ju hur bra som helst...avis igen :oops: :lol:

Nu blir det säng men jag ska försöka kackla lite mer...lovar!!

Kram
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vikkken energi du har Krumel, du företar dig o barnen med massor, vad härligt! Hoppas ni landar emellanåt och andas också! :wink: :lol:

Har haft min goda vän här på kvällen, hon kom vid sex och gick nu, myst och druckit en massa te, babblat om ditt o datt. Hon är en härlig vän o jag är så glad över att jag har henne! Känt henne sen jag flyttade till Gotland i jan-98, så det är 10 år. Tiden går jäkligt fort. :shock:
Maken fick åka iväg till Willys efter killarnas bad, då det var helt slut på blöjor. När han kom hem fick åka tillbaka till jobbet, för en deprimerad man är spårlöst försvunnen, ut o leta. Fy...
Men jag är trött nu efter en dag med grabbarna. De är intensiva de!
Men om inte jag vilar när de har sin sovstund är jag supertrött o grinig. Idag låg jag i soffan o drack kaffe o hade det bra. Ville nästan inte gå upp o väcka dem...he he. :roll: :!:

Jag hoppas att ni alla pushar era barn med att säga fina genskaper om dem såsom, att de är hjälpsamma, härliga, positiva, glada, musikaliska, modiga osv - gud vad det stärker dem. Caesar blir som en sol när jag säger nåt härligt om honom. Han är så go mot sin bror idag - han vill vara en fin storebror o mår gott av honom i sin närhet. Inte behöver han slåss när han får sin självkänsla få topp.

Sov gott o dröm sött! :wink:
KRAM!
kiki

Inlägg av kiki »

Hej tjejer :heart: :heart: nu är vi hemma i Norrtälje igen. Gick upp klockan 5 :shock: i morse och plockade iordning det sista, Mio väcktes kl 6 och bars ut i bilen i pjamas :lol: färjan gick klockan 07.05 och vi var som vanligt framme i sista minuten :shock: Efter en DYR frukost på båten så hade Mio "lek utan föräldrar" i 3 timmar :?: :lol: otrolig unge det där. Knallar världsvant runt på båten, leker i lekrummet, går till biorummet. Vid ett tillfälle kom en bekanting till maken fram (maken känner folk överallt :? ) och meddelade att dottern var en trappa upp :shock: :oops: ingen fara på taket tänker coooooola föräldrarna, men innerst inne [-o< [-o< [-o< hjälp.

Nu väntar jag på Felix så ska vi åka och kolla upp vaccinationerna till Tanzania resan.

kallt idag föresten, brr bara 16 grader.

kram alla kacklare
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej!
Nu åker jag snart på affärsresa några dagar och sen till Stockholm. Dvs. först lite jobb och sen nöje. Alldeles själv. Utan barn. :shock: :D Ända till sönda. Det blir första gången som jag är ifrån Hannes över natten. Ammar gör jag fortfarande också men han lär klara sig ändå. Frågan är om jag klarar mig? Jag kommer att sakna både hemskt mycket men det kanske är bra att få längta lite också. :heart:

KajsaIE: Visst är det Fornby. Vi bor nästan alldeles bredvid. Kom och hälsa på och återuppliva lite gamla minnen vetja! :D

Gotlandsmamma: Nja, inte vet jag om jag har mycket energi. Tycker vi är mest hemma och grejar faktiskt. Men ibland måste jag ut och göra nåt. Blir så rastlös och utråkad annars.

Kram på er!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

God kväll. Laddar inför städning. Det bidde inget igår kväll då maken fick jobba o leta efter försvunnen man, som fortfarande är borta.
Jag tror att maken är på uselt humör idag, trots heldag med kollegor på motorcykel-tur runt kobben o fika o allt...så nu skälls det igen i badrummet. Jag är MATT o har sagt till honom att jag inte accepterar det beteendet men vad hjälper det. Energin är låg. Just nu känner jag bara för att lägga mig i en grav och försvinna en stund. Tänk, hur kan man skälla så på en 2 åring som inte förstår så mkt. Barn gör inte som vi säger utan som vi gör - tänk om det kunde gå in...snacka om jävligt trög gubbe.
Nu har jag gnällt lite. :? :?

Haft en bra dag med mina grabbar, när vi är ensamma har vi det ljuvligt. Inget minfält. Då kan vi andas. Vi lagade jättegod potatisgratäng med köttfärssås tillsammans, även lille J var med på diskbänken o satt så still så och hjälpte till så gott han kunde! Glad mor! :!:

Krumel, att "bara" vara hemma är gott nog för små ljuveler - det är många intryck ändå för dem. Ha inte så höga krav på tillvaron, lätt för mig å säga till dig, men jag har varit i rastlös-träsket själv o först nu inser jag hur viktigt det är för barn att njuta av hemmet utan att fladdra runt så...
Jag tränar för att bli av med rastlösheten! :shock: :D

På återseende! :lol:

PS. Vojne, vad mkt humlor det är överallt!!
Gotlandsmamma

Mighty, jag har en tendens att förstora saker o ting. Jag var elak i mitt förra inlägg. Minfält är det inte med maken, men däremot blir jag frustrerad över att han höjer rösten såå markant och säger; bas (typ, det räcker på arabiska) lite för ofta. Visst kan man säga till lite extra om man blir riktigt arg, men hur ofta blir man det egentligen på en 2 åring, varför sådana krav o förväntningar? Stressa lagom liksom.

Städa var det...näe, ledsen Tinis (som inte är här...) men jag tycker inte det är kul med städning. Men hon lär ju få ännu roligare å städa sen, när hon får ett fräscht hem...en annan har ju bara sitt taikon-hus...med kök från 70-talet...urk!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Visst kan man säga till lite extra om man blir riktigt arg, men hur ofta blir man det egentligen på en 2 åring, varför sådana krav o förväntningar? Stressa lagom liksom.
Går vi samma kurs... :wink:
Har själv varit frustrerad över att "inget händer". Kan inte påstå att det är en himlastormande ändring men jag tar det lugnt!
Det är likssom att "bara vara" när man har småbarn omkring sig. Vad har man egentligen bråttom till?
Idag tog det oss 1 timme och 5 minuter att promenera en sträcka som, om jag går själv, tar 20 minuter. Det är ju täcken över Lukas (dockan i vagnen) som ska läggas till, skräp som ska plockas, hundar (låtsas) som det ska plockas bajs efter (det finns skyltar om att man ska plocka upp sin hund och där finns påsar att hämta... och jösses vad denna hund bajsar :lol: ) osv. Men snacka om trevlig promenad med intressanta konversationer!
kiki

Inlägg av kiki »

ms Sophie skrev:
Gotlandsmamma skrev:Visst kan man säga till lite extra om man blir riktigt arg, men hur ofta blir man det egentligen på en 2 åring, varför sådana krav o förväntningar? Stressa lagom liksom.
Går vi samma kurs... :wink:
Har själv varit frustrerad över att "inget händer". Kan inte påstå att det är en himlastormande ändring men jag tar det lugnt!
Det är likssom att "bara vara" när man har småbarn omkring sig. Vad har man egentligen bråttom till?
Idag tog det oss 1 timme och 5 minuter att promenera en sträcka som, om jag går själv, tar 20 minuter. Det är ju täcken över Lukas (dockan i vagnen) som ska läggas till, skräp som ska plockas, hundar (låtsas) som det ska plockas bajs efter (det finns skyltar om att man ska plocka upp sin hund och där finns påsar att hämta... och jösses vad denna hund bajsar :lol: ) osv. Men snacka om trevlig promenad med intressanta konversationer!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Lyckliga Tintin, som har dig som mamma

Huvet på spiken, BARA VARA. Åka med liksom, kolla vad som händer.

Felix brukar säga till mig, när han tycker att jag råddar för mycket, Åk med mamma, åk med :!:

härligt liv att leva eller hur.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Vi har varit en sväng, kort sådan, för länge vill inte jag vara på stan med små juveler, de mår bäst i trädgården, men en stund är trevligt. Vi har inhandlat t-shirts till gossarna o present till kusin som blir 4 år. Det bidde pärlplattepyssel o memory. Caesar går bredvid vagnen där Josef sitter o säger:
Caesar kärleksfull...kärleksfull...riktigt suger på ordet...så där helt apropå, jag smalt allt måste jag säga.
Nu är gossarna med pappa o fixar bilen. Mamman sätter sig vid...datorn...trots sol o jordgubbsplantor (som jag fick från grannfrun) som ligger å väntar på att få mer jord. Ack ja!

Solig gotlandskram till ALLA! 8)
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Caesar går bredvid vagnen där Josef sitter o säger:
Caesar kärleksfull...kärleksfull...riktigt suger på ordet...så där helt apropå, jag smalt allt måste jag säga.
Åhhh, jag förstår så vad du menar!
Tintin gick igår och pratade om omtänksam :D :heart:
kiki skrev: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Lyckliga Tintin, som har dig som mamma

Huvet på spiken, BARA VARA. Åka med liksom, kolla vad som händer.

Felix brukar säga till mig, när han tycker att jag råddar för mycket, Åk med mamma, åk med

härligt liv att leva eller hur.
Tack!!!! :oops: :D
Får ju säga tack detsamma till dig, fast gällande Mio och Felix.
Och jag håller med kloka sonen - Åk med mamma, åk med :D
Gotlandsmamma

Min kära cykel bara står i garaget...aja baja ju. Ikväll SKALL jag cykla till motionsspåret o jobba 5 km. Bara jag inte får ont i axeln, för det fick jag sist.

Är det typiskt svenskt att tänka - när vänder det (ang vädret)???
Men, man får verkligen njuta av solen!
Må gott alla! 8)
Gotlandsmamma

Jag ska inte jobba i motionsspåret; JOGGA. Hugaliga.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"