Kanske märks att jag känner mig allmänt osäker på schemat öht, får det inte att gå ihop! Tvålurarsscheman är svåra tycker jag, det är mattiderna som liksom kör ihop sig.
Står i sängen
-
Gäst
Anledningen till att vi har två frukostar är att jag verkligen vill att han ska vara MÄTT när han läggs på fm, men det fungerar ju inte eftersom han ändå inte äter nåt
. Borde kanske tänka om där och helt enkelt mata på med massa välling direkt istället för att hålla på och tjata om gröt... Anledningen till långa luren på fm är att det är enda sovpasset han nånsin visat tendenser att vilja sova över 45-min skarven så vi tog det säkra före det osäkra helt enkelt! Funderar också på om man kanske skulle ha långa fm passet lite lite senare, att han då är tröttare och därmed sover längre
Men då skulle lunchen bli först halv ett så då känns det som att ett melllanmål på fm strax innan läggning skulle behövas, men risken är ju att aptiten för lunchen blir förstörd då.... Men då skulle å andra sidan em-luren ligga bättre, man skulle kunna ha ,mellis kl 15 och sova 15:30, det är ju den här luren som kommer bli 20 min inom en snar framtid ändå.
Eller det kanske är NU förresten! Kanske därför de tidiga mornarna smyger sig tillbaka!? Är det inte 9-10-11 månader som ska ha 14 h sömn? han får ju liiite mer med vårt schema som är tänkt för en pigg 8-månaders, nu är han ju en pigg 9-månaders...
Kanske märks att jag känner mig allmänt osäker på schemat öht, får det inte att gå ihop! Tvålurarsscheman är svåra tycker jag, det är mattiderna som liksom kör ihop sig.
-
TorpSara
Och vårt två-lurschema ser ut så här:
07 godmorgon, amning
07.45 ensamlek
8.15 en macka och ProViva/välling
9.45 sova 45
11 lunch
13.30 mellis (amning eller välling)
14 sova 2
17 middag
19 nattslurk och godnatt vid ca 19.30
Just nu är det lite skakigt då han har hittat förmågan att ställa sig i sängen. Alla lurar och nattning blir ju lite kortare/senare och han ställer sig redan innan (!) han vaknar vid sex första gången... Så nu sover han 1,5 på förmiddagen också, med start 9.30.
Jag håller med TorsMamma att den bästa luren är den sena, och gärna med mellis/lunch i magen.
07 godmorgon, amning
07.45 ensamlek
8.15 en macka och ProViva/välling
9.45 sova 45
11 lunch
13.30 mellis (amning eller välling)
14 sova 2
17 middag
19 nattslurk och godnatt vid ca 19.30
Just nu är det lite skakigt då han har hittat förmågan att ställa sig i sängen. Alla lurar och nattning blir ju lite kortare/senare och han ställer sig redan innan (!) han vaknar vid sex första gången... Så nu sover han 1,5 på förmiddagen också, med start 9.30.
Jag håller med TorsMamma att den bästa luren är den sena, och gärna med mellis/lunch i magen.