Babysense II i vagnen? Hjälp, det funkar inte

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
susanneethel

Babysense II i vagnen? Hjälp, det funkar inte

Inlägg av susanneethel »

Larmet fungerar inte när det ligger i liggvagnen. :cry:
Det ligget plant. På längden, plattan får ju inte plats på tvären. Liv ligger ju mitt på plattan då.
Jag upptäckte något konstigt när jag lade det på längden i sängen fungerade det inte heller. Varför då??
Gröna lampan blinkar ibland, när det ligger så, men det larmar ändå, fast den nyss har blinkat. :?: :?: :?:

Är det inte många som använder det larmet i vagnen? Är det fel på den plattan tro?
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hade inte Liten06 problem med just sitt babysence 2? Skall se om jag hittar tråden...
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tack Tors mamma för länken. Men tyvärr så blev jag inte klokare.

Det fungerar bra när det ligger på tvären, konstigt nog. På Babysenses hemsida står det att den ska ligga på längden. :roll:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Det måste vara fel på den, har provat idag med en annan och det funkade bra. Får köpa en ny sen.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej :D
Så har jag också sett på vår. Att fast jag lyft upp honom så blinkar det till och sedan larmar det. Jag har dock inte reagerat som om att det ska vara "fel" eftersom den ändå larmat.

Nu blir jag ju lite bekymrad förstås. Har du pratat med Babysense?

Kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag skrev visst lite virrigt. :) Jag menar att mitt larm larmade fast hon låg där och andades för fullt. Och lampan blinkade, men sen larmade det ändå, fast det nyss blinkat. Så det gick inte att använda det, det tjöt ju på en gång jag slog på det. Men inte i sängen om det låg på tvärsen. :-k

Jag har inte pratat med dom, garantin har gått ut på plattorna, och jag är rädd att det är Karl som har klivit på den. :roll:
Det larmade häromdagen, då satt han i sängen och hade tagit upp Liv. :) Utan att hon vaknade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Känner igen just ditt problem men vi har som TorsMamma skrev också problem med larmningar, har ett "babyminder" larm som är hyrt från technomedica. Nu har vi kommit fram till att det är falsklarm alltihop som verkar bero på glapp mellan larmenheten och plattorna. Hade tidigare ett larm där ljudet försvann :!: också det hyrt från technomedica, man hörde ett litet "klick" bara och det var den enda larmningen (fick omgående ett nytt, men kommer nog ändå köpa ett eget om det behövs i framtiden).
Hoppas du får nån rätsida på det, man vill ju ha ett fungerande larm annars tappar det ju liksom poängen :roll: :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Känner INTE igen ditt problem ska det ju stå...
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"