Hjälp, vargarna har kommit till natten!

Skriv svar
Sidda75

Hjälp, vargarna har kommit till natten!

Inlägg av Sidda75 »

Vi har varit på semester på Öland en vecka och nu har allt blivit totalt upp och ner :cry:

Alice vill absolut inte ligga i sängen. Hon gråter hysteriskt och vänder sig på rygg, gång, på gång, på gång :shock: Kan sedan inte vända sig över på mage utan ligger och och skriker tills jag vänder henne. Jag vänder men då vänder hon sig genast tillbaks och fortsätter skrika. Buffningen som tidigare lugnande fungerar inte alls och hon vänder sig över på rygg.

Behöver råd hur vi ska komma tillbaks på banan igen :!:

Då hon varit så ledsen och inte kunnat lugna har jag tagit upp henne ur sängen och kramat henne och sjungit lite så hon somnat till och sedan lagt ner henne. Ibland har det funkat och ibland börjar hon vända sig igen. Vet ju att man inte ska ta upp men det har kännts för brutalt att låte henne ligga och skrika när jag inte lyckas lugna henne på plats.

Det är läggningen för natten som varit svår och att hon vaknat på nätterna. Daglurarna har hon sovit alla ute i vagnen och det har gått prima.

Behöver nu hjälp att mota bort dessa otäcka vargar som smygit sig hit. Har hållt hårt på schemat och rutinerna i övrigt men platsen har ju varit ny. Dessutom är morfar och mormor med som ju tycker det är hemskt när hon skriker :wink: Jag har nog inte haft den självklara attityden riktigt samtidigt som jag märker stora förändraingar på Alice. Hon har utvecklats mycket :lol:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Så här gjorde jag på Tor typ 1-2 gånger.

Typ solfjädra lugn när hon vänder sig.
Jag vet att det kändes som om han "hakade" upp sig i vändningen. Som om detta bara måste göras även när han inte ville. Kroppen bara fortsatte, med resultatet att Tor blev super arg. :x

Jag gick in vände och höll en skön solfjäder på plats tills kroppen lugnat sig och han tog sin tumme och suckade. Då gick jag ut med en bekräftelse ramsa.
Sen som vanligt, lägg henne på rygg på golvet MÅNGA gånger varje dag. Locka till att lära henne snurra runt till mage med leksaker. NÄr tålamodet inte orkar med mer, ge hjälp genom att ta i handen eller foten så hon kan snurra runt.
Ju mer du övar dagtid, desto mindre behöver kroppen öva kvällstid. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"