Vår absoluta favorit! Visste inte att den var spridd!nilam skrev:Hej
När vi var hos Anna så lyfte hon upp barnet, la magen på toppen av sitt huvud, och gnuggade lite(förstod någon
) Barnet tjöt av skratt, jag har även testat detta på andra barn och det har fungerat
![]()
//N
Hur gör ni "skrattet till gonattet"?
-
TorpSara
Jag skulle ge en hel del för att få se er alla "skratta till gonatta". Vi måste se himla roliga ut
En ny en för vår del (som funkar bäst på Tordis) är att pappa står upp och håller henne i famnen på höften. Jag kryper på golvet och gör "nu-kommer-jag-och tar-dig-ljud" (typ: da, da, da Da, Da, DA, DA!!, DAAA!!!!, DAAAA!!!!!!) samtidigt som jag närmar mig och avslutar med en blöt puss på Tordis fotsula (som ju "hänger lös" i luften). Jättekul!!! Tordis brukar inte gapflabba högt men gör det då!!
Jag har försökt Annas "gnugga-mage-på-huvudtoppen" men den har inte varit så vansinnigt rolig. Jag kanske har missförstått den och gör fel...
Tvillingmamma till S & T födda 060528
Den kör vi också! Fast bara på minsta killen...TorpSara skrev:Vår absoluta favorit! Visste inte att den var spridd!nilam skrev:Hej
När vi var hos Anna så lyfte hon upp barnet, la magen på toppen av sitt huvud, och gnuggade lite(förstod någon
) Barnet tjöt av skratt, jag har även testat detta på andra barn och det har fungerat
![]()
//NMed ett höjdarkort verkligen!
Annars blir det: Det kom en liten mus...(går med fingrarna) och skulle bygga hus... inte där (killar), inte där, men där! (killar jättemycket) Den uppskattas av åttamånaders såväl som tre och sjuåringen!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
Sjung fågeldansen och gör gesterna med barnets armar o händer framför badrumsspegeln. Kan ibland bli väldigt roligt. Töntigt men why not....
Förut brukade vi kasta lillis mellan oss ("Nej, usch nu får du flyga till....MAMMA!.....") Vansinnigt kul.
Att låtsas nysa en riktig ah ah ah ah tjooooo ner på hans mage är tydligen humor.
Låtsas tappa honom och fånga i sista stund...
Plötsliga blixtsnabba bett eller "slurpningar" när han sträcker en hand mot ens ansikte - superkul.
Förut brukade vi kasta lillis mellan oss ("Nej, usch nu får du flyga till....MAMMA!.....") Vansinnigt kul.
Att låtsas nysa en riktig ah ah ah ah tjooooo ner på hans mage är tydligen humor.
Låtsas tappa honom och fånga i sista stund...
Plötsliga blixtsnabba bett eller "slurpningar" när han sträcker en hand mot ens ansikte - superkul.
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
8-mån humor
Tor har en pyjamas som är ljusblå med "Laban" på. Den har små knappar med tyck av Laban på också. För ett par veckor sedan så visade jag honom knappen på pyjamasen och sa LABAN! Ungen fick en skrattattack jag aldrig skådat.
Nu kan man typ bara säga LABAN så tjuter han av skratt, men helst med knapparna till. Den senaste är också att man skall "prutta" i nacken. Han lägger sig ner dubbelvikt från sittande och gömmer huvdet i underlaget och händerna. Sen skall man prutta utan dess like.
Nåja, skoj har vi och humorbefriad är han ju inte precis.
Sen är ju allt det "gamla" vanliga skoj, gnaga lite på käken under hakan. naffsa i låren och ljumskar, sniffa i örat, killa på magen, naffsa i fotsulor osv...
Tor har en pyjamas som är ljusblå med "Laban" på. Den har små knappar med tyck av Laban på också. För ett par veckor sedan så visade jag honom knappen på pyjamasen och sa LABAN! Ungen fick en skrattattack jag aldrig skådat.
Nu kan man typ bara säga LABAN så tjuter han av skratt, men helst med knapparna till. Den senaste är också att man skall "prutta" i nacken. Han lägger sig ner dubbelvikt från sittande och gömmer huvdet i underlaget och händerna. Sen skall man prutta utan dess like.
Sen är ju allt det "gamla" vanliga skoj, gnaga lite på käken under hakan. naffsa i låren och ljumskar, sniffa i örat, killa på magen, naffsa i fotsulor osv...
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Haha, oj så kul ni måste ha det vid läggdags!
När Skalman är trött så är han mästare i "billig" humor. Allt är SÅ roligt! En gång lekte pappan tittut vid spjälsängskanten. Pappa tittade upp och tjoade - sonen skrattade sådär lagom. Pappa tittade upp igen - sonen började redan lessna. Men så försvann pappa en sista gång... Och nu tittade EN ROSA FLODHÄST upp! Sonen skrattade och skrattade och skrattade. Hönspappan blev nästan orolig för att han skulle skratta ihjäl sig... Kan man faktiskt göra det?
Annars leker vi ofta "draken". Det vill säga: Jag är drake. Alltid. Eftersom vi alla vet hur drakiga mammor kan vara ibland...
Och maken och Skalman gör allt för att reta upp mig, gör pruttljud till mig, kikar på mig bakom en dörr, kommer springande och kittlar mig... Till sist kommer alltid "draken" fram och jag får ett rabiesutbrott utan like, springer efter dem och låter "KSSHHHH! KSSSHHH!" och gör allt jag kan för att få fast Skalman och kittla honom. Enormt roligt, och Skalman har redan lärt sig att göra riktiga små drakljud!

När Skalman är trött så är han mästare i "billig" humor. Allt är SÅ roligt! En gång lekte pappan tittut vid spjälsängskanten. Pappa tittade upp och tjoade - sonen skrattade sådär lagom. Pappa tittade upp igen - sonen började redan lessna. Men så försvann pappa en sista gång... Och nu tittade EN ROSA FLODHÄST upp! Sonen skrattade och skrattade och skrattade. Hönspappan blev nästan orolig för att han skulle skratta ihjäl sig... Kan man faktiskt göra det?
Annars leker vi ofta "draken". Det vill säga: Jag är drake. Alltid. Eftersom vi alla vet hur drakiga mammor kan vara ibland...
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.