Huvudlösa bekymmer

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Huvudlösa bekymmer

Inlägg av annawahlgren »

Vill tipsa om en - hm :oops: :shock: - intressant diskussion på Säkra Sovare med fnurra på sömntråden :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 4270#94270
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mule
Inlägg: 299
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 15:16
Ort: SÖLVESBORG

Inlägg av Mule »

Hej!

Det var intressant att läsa. Det var också precis det jag behövde läsa idag, eftersom vi under helgen träffat en massa föräldrar med barn som börjat dagis tidigt (strax över ett år). Vi fick frågor om när jag skulle börja jobba och när dottern ska börja på dagis. Också kommentarer om att de behöver social träning. Hon fyller tre i juli, men jag ska vara hemma med lillebror länge till och jag känner inte att hon har behov av att vistas i stora grupper. Orkar inte ens tänka på att söka plats och skicka iväg henne hemifrån. Börjar också verkligen undra om det egentligen räcker för dem att vara hemma tills de är tre. Du skriver ju också att de behöver vara hemma i minst tre år. Hon känns inte mogen att börja dagis. Hon är en så lugn person. Klok och fundersam, liksom. Inte så bra på att hoppa och klättra och sånt, men har andra kvaliteer. Dessutom känns det som om hon och lillebror behöver en massa tid tillsammans, bara de två nu, eftersom han har börjat ge sig till känna. Att skicka iväg henne skulle bara kännas jättefel. Och därför var det så skönt att bli påmind, just idag, med de där underbara orden du har skrivit i Barnaboken. De har faktiskt förändrat både mitt och min mans liv! Vi behöver nog inte ta lån, hoppas jag, men vi skulle göra det om vi var tvungna.

Hälsningar Carola, mamma till Selma (040708) och Waldemar (060707)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

CAROLA ROSENFELD skrev:Att skicka iväg henne skulle bara kännas jättefel. - - Vi behöver nog inte ta lån, hoppas jag, men vi skulle göra det om vi var tvungna.
:D TACK - vilken underbar, befriande, skön, lättande, ljuvlig läsning :heart: :!:

Era små barn är avundsvärda barn.

Jag blir alldeles varm i hjärtat :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"