Lillan har stenkoll!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Miani
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 17:28

Lillan har stenkoll!

Inlägg av Miani »

Vår lilla dotter, nyss fyllda 1, lärde sig ett nytt ord igår. Jag skulle hänga tvätt och ropade i vanlig ordning att nu skulle vi hänga tvätt, KUNDE lilla hjälpa mamma, det var MASSOR av tvätt!
-Tätt! Tätt! utbrast lilla tjejen och kröp med full speed till torkställningen. När jag senare på dagen stolt berättade för min man om det nya ordet, och anmärkte att det nog inte är alla 1-åringar som har "tvätt" som ett av de första orden, blev kommentaren:
-Nej, men det är nog inte alla 1-åringar som hjälper till med tvätten heller...
:D

Häromdagen tittade vi i ett köksskåp tillsammans. Där fanns lite rostfria bunkar, plastbyttor och några porslinskarotter. Innan jag hann knysta ett ord tog lillan min hand i sin lilla och klappade fiiiiint på porslinskarotterna. Det där hade hon koll på... :D Var det inte rart, så säg?? :D :heart: Superstolt mamma, så klart... :lol: :heart:
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
Lua

Inlägg av Lua »

Härlig läsning :heart: :!:
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

hihi :heart:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad BRA att du fick klappa fint! :D
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Såå gulligt! De är ju så underbara, de små! :heart:
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Det är ju helt underbart :heart: Vad dom kan, de små liven :heart: Så små, och ändå fattar dom! :D
Innan jag själv fick barn, trodde jag verkligen inte det var någon idé att ens prata med barn innan dom kunde prata hyfsat själva... :oops:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"