22 månader och börjat kvällstrassla

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
TinaM

22 månader och börjat kvällstrassla

Inlägg av TinaM »

Hej!

Jag har två kurade barn, -00 och -05.
Nu har min lille kille börjat kvällstrassla. Han har i princip gått till sängen, samlat ihop sina gosedjur, krypit ihop och somnat när vi på väg ut har ramsat. NU är det totalkaos och förvirring i lägret. Fullständig panik i spjälsängen. Står upp och vrålar. Försöker få honom att lägga sej ner för att buffa och solfjädra, men icke! Går ut och ramsar och ramsar och fixar och donar och ramsar. Han ÄR jättetrött. Är han kanske övertrött? Igår kväll pallade jag trycket, men ikväll gick jag in och tog upp honom och lät honom somna i min famn. Långhelgen var vi i stugan och då är det inte så enkelt att få kolsvart när det är dags att somna. Han började trassla då och ville helt plötsligt inte sova middag. Han har alltid gått och lagt sig kl 19 och somnat strax efter.

Jag behöver akuthjälp och pepping!!!

kram
Tina
Mamma till 2 kurade och 2 änglar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D
Här kommer lite pepp på beställning :!: :wink:

Jag tror nog du vet svaret, eller hur?!? :wink: Inte plocka upp, inte rädda honom från sängen [-X
Han frågar, och du ska svara honom, och när de här stora frågorna kommer, som de gör ibland, då gäller det att svara preciiiis som vanligt "på natten sover man, gott och tryggt, i sin egen säng, då händer ingenting :!: "
så i morgon djupandas du, lägger lilleman, går ut med en lugn och trygg ramsa och går INTE igen, utan ramsar utanför! Vid ev. totalkris, går du in, lägger ner, solfjädrar (inte buffar!) och går ut när han är lugn, men inte sover, med ramsan! Men ingen skytteltrafik, och inget tokramsande! Svara honom betryggande på hans frågor!
Och glöm inte utevistelse, social delaktighet och mat på dagarna, så slipper de vargarna jaga dig :!:

Kram och lycka till nu, det här fixar du tokenkelt, eller hur :wink: :D
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "