En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

Rättika, jag har ingen aning om vad det är men hoppas nån annan vet...däremot hittade jag i ett mataffärsblad drakfrukt och det ska jag ha denna vecka, men vad gör man med den tro?! :lol:

Ang sötsaker så är jag en sån att börjar jag fuska så tycker jag att när jag ända fuskar kan jag ju trycka i mig ännu mer...vilket inte är bra, men jag försöker få rättsida på mitt beteende, men tyvärr halkar jag tillbaka då och då fortfarande :oops:

Hmm jag tror inte kroppen känner igen en vikt och vill stanna, men däremot så behöver ju kroppen justera om medans man går ner och då planar det ju ofta ut lite eller står still..dom första veckorna var sega för mig för att först gick man ner ganska mycket och veckan därpå nästan inget och så var det typ varannan vecka bra varannan dålig, men då har jag sedan efter det haft en ganska jämn viktnedgång och det är nog så kroppen vill att det ska vara :lol:

Det blir spännande att få rapport på onsdag!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gablex

Inlägg av Gablex »

I dag tog jag på mig ett par byxor som jag köpte för någon månad sedan. De satt då ganska tajt, men man kan ju få drömma när man köper kläder, eller hur...? NU satt de löst - hurra!!! :lol: :lol: :lol: Tänk vad några kilo kan göra för måtten! Och hur skall det då inte vara om man gått ner 14 kg?!

PS. Provade även en tajt kjol som inte satt lika bra... :evil: Det får väl bli nästa klädmål!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Hmm efter 14 kilo så är tröjorna väldigt långa eftersom jag har töjt ut dom på bredden tidigare... så det blir till att shoppa nytt :wink:
Lua

Inlägg av Lua »

Bråttom, bråttom....

-0,5 kg denna vecka.

Kram! :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Bravvo Lua!! Ännu ett smörpaket avklarat!! Hejja hejja!! =D>
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Veckans rapport!
-1,4 kg :D Totalt 2,6 kg på två veckor!
Men det har varit några dikeskörningar; tårtkalas när tösen fyllde 14, friterad kyckling samma dag till middag :roll: , och igår blev det lite för mycket pasta... men huvudsaken att man hittar tråden igen, det är SÅ lätt att det barkar iväg när man väl börjat slarva! Så nu är det till att räkna points jättenoga :!:
Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Och här kommer min veckorapport!

-1,8 kg (på två veckor) :!: :!: :!: \:D/
Total viktnedgång: -4,6 kg :!: :!: :!: \:D/
Kvar till mål: 14,4 kg 8-[ :-$ [-o< :wink:

Jag är supernöjd!! Tycker verkligen att jag kommit in på banan på ett bra sätt! Den största fallgropen är väl att jag slarvar lite med att räkna points, men ofta hamnar jag nog ändå under mina 20 än över.

Så duktiga vi är!!!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

men alltså tjejjer så otoooooligt duktiga ni är!! Jag tror att a och o är att man faktiskt skriver ner varenda liten bit man tar, sen om dagen gick lite överstyr (pga av kalas el dyl) så förnekar man iallafall inte för sig själv att man ätet så mycket som man gjort. Allt ska ner på pappret!!! :lol:

Jag åt en halv liter wienernougat i lördags...och nä mina points räckte inte till det men jag föll djupt ner i en fallgrop...men veckan gick bra iallafall..men faran med att veckor går bra när man slarvar är att man fortsätter slarva..man går ju ner ändå..fast det man behöver ta tag i är ju beteendet, det går inte att snaska i tid och otid..och varför gör jag det??!! Hmm jag har inte listat ut än varför jag gör som jag gör, men jag försöker att ändra vanan...sen att en gång är ingen gång...det köper då jag med hull och hår!! :wink:
duggan

Inlägg av duggan »

Gablex:

Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -14,4 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: 1,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: -4.6 kg
Start datum: 25 april -07

Duggan:

Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -19,5 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: -1,2 kg
Sammanlagd viktnedgång: -14,1 kg
Startdatum: feb: -07

Lua:

Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -6 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: -0,5 kg
Sammanlagd viktnedgång: -6,5 kg

Miar70:

Vägdag: torsdag
Målvikt: -25,6 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: -1,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: -2,6 kg
Startdatum: 10/5

Total viktnedgång denna vecka: 4,9 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: 27,8 kg!!!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ja hurra för oss! Vi är superduktiga! 4,9 kg på 4 tjejer och en vecka, det är verkligen inte illa! :-({|=
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Har någon kollat till Lidhls nya light sortiment?

De har puddingar, fromage och diverse saker som verkligen verkar hålla lågt med kcal.
Vågar man lite på det? Provade chokladpuddingen och fattar ej att den kan vara så mättande och bastant med så lite kcal. Något annat lurt?
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej Patrik!

Jag har inte kollat in de produkter du nämner, men det låter ju underbart med chokladpudding utan kalorier! =D> Minns när min mamma gick på viktväktarna i mitten av 80-talet och gjorde ett viktväktarrecept på chokladpudding: vatten, kakao, sötningsmedel och gelatin... :P :o :shock: Totalt oätligt! [-X

En liten nyfiken fråga: viktväktar du också? Är du en sådan som tappar 6 kg första veckan :x :wink: :?: . Jag har alltid varit avundsjuk på mäns förbränning...!
duggan

Inlägg av duggan »

Vi har inte Lidhl här :( Men det är väl som med all light-produkter...en massa massa konstiga grejjer tillsatta som annars bara finns i djurfoder typ...hihi å ändå vill man ha det! :lol:
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Jag är ej med i viktväktarn men antar att jag gör ungefär samma sak fast på annat sätt, räknar antalet kalorier jag stoppar i mig (+ försöker röra mer på mig än tidigare)?
Unviker inga särkilda produkter och äter inget särskilt men försöker se till att det jag stoppar i mig är hyfsat bra näringsmässigt vilket ofta hänger ihop med lågt kcal.

Brorsan fick vuxendiabetes så Gtbgs universitet skulle först ha en diabetsstudie som jag bara deltog kort i för jag låg ej i riskzonen kom de fram till men sen skulle de göra en viktstudie och den fick jag vara med i då jag vägde 120 kg (185 cm lång, 34 år).

Jag känner mig otroligt priviligerad att jag får vara med där då den pågår i 14 månader och allt är gratis (inklusive resor till läkare, näringsprodukter, en del småprylar odyl)!
Då jag fick det erbjudandet hände ngt i huvudet, hänger jag ej på detta nu kommer jag aldrig ta tag i det här med övervikten så då bestämde jag mig på riktigt att ny tar vi tag i det!

Studien handlar inte om att gå ner i vikt men att behålla en viktnedgång så viktnedgång var en del av det hela.
De första 15 veckorna fick jag träffa läkare och personlig näringsexpert som stöttade mig och räknade ut mina värden odyl varje vecka. Nu har vi en telekontakt och ett faktiskt möte per månad.

Det rivstartade med typ nutrilett men annat märka enbart i 8 veckor och sen sakta upptrappning med införndet av vanlig mat under ytterligare fyra veckor och sen därefter succesivt ökning av kcal så nu efter ca 6 månader är jag uppe i 2300 kcal och tror jag kommer landa på ca 2500 kcal för att vara stabil.

Jag har gått ner 32 kg!

Under denna tid har jag lärt mig massa saker som allt från så enkla saker att kolla kcal istället för fett till att kroppen ställt om så jag blir mätt på mindre och är inte lika sugen på onyttigheter.
Äta bra mat är inga problem längre utan enda eventuella fällan för mig ligger i gottis och alkohol.
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Gablex

Inlägg av Gablex »

WOW - 32 kg! :shock: :D Kan du inte vara med här så bättrar du på Duggans statistik :wink: :lol: :?:

Det låter ju som ett guldläge att hoppa på en dylik studie - allt betalt?! Bara att gratulera!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"