Ska jag göra som mamma?

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Ska jag göra som mamma?

Inlägg av blomman »

Idag satt jag och en kompis och pratade, och jag slängde lite lätt ur mig tanken på att jag kanske skulle ha andras barn här, som dagmamma, eftersom jag ändå bara går "hemma och drar"... :wink:
(Grannens son hade dessutom precis kläckt kommentaren "Maria är en så rolig mamma!", och då känns det ju ännu mer motiverat...)¨
Kompisen var jättepositiv, men grejen är att jag bor numera i min uppväxt-by... där min mamma var dagmamma när jag var liten. Och nånting tar emot, jag kan väl inte både bo här OCH vara dagmamma, som mamma!?! :shock:
Min kompis tyckte att det kan jag väl visst!
Jag hör ju själv hur löjligt det låter, men det känns så!
Måste kackla av mig med er!!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Såklart du ska bli dagmamma!!! Låter ju hur bra som helst! Du vet "mammaaa, elikt sin mammaaaa..." :wink: :lol:
Skämt åsido, om du vill det, känner att du har plats, tid och ork, så go for it :!: Skit i vad "alla andra" säger, folk pratar så mycket :wink: Det är ditt liv, och du som ska leva det, eller hur?!?
Lycka till :thumbsup:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

U go girl!!!

Kloka kvinnor har en tendens att likna varandra :wink: din mamma har säkert världens bästa tips att ge :!:

/Fjällmor
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Jag bryr mig nog eg. inte om vad andra skulle säga eller inte säga, det bara känns så... jag vet inte, som att jag inte har nåt eget liv. Jättedumt, jag vet!
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Jag har iaf intresseanmält mig till kommunen nu... sen vet jag inte om de anser att behovet finns här, vilket det gör, men det kostar ju...
Mormor Eva
Inlägg: 55
Blev medlem: mån 16 apr 2007, 17:37

Inlägg av Mormor Eva »

Hej där :!: Det kan du visst för du är en egen person som är mamma nu 2007. Har ingenting att göra med din uppväxt annat än att du lärt dig njuta av fantasi och kreativitet tillsammans med barn O:) Om inte dagmamma så varför inte "fritidsmamma" :?: Behövs väl alltid för barn mellan skola och föräldrarnas hemkomst. Lite inkräktar kanske det på när pappa kommer hem. Min erfarenhet är att man blir ännu bättre mamma när man är dagmamma och har roligt själv, men du vet själv bäst som upplevde det hela :roll: Tack för att du har goda minnen och lycka till önskar Mormor Eva :wink:
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"