Hej där!
För ett halvt år sedan kurade jag min lille son. I stort sett sen dess har han sovit gott hela nätterna. Vi är så tacksamma över att han äntligen sover på nätterna, att det som nu har blivit mitt lilla problem, inte varit så anmärkningsvärt förut.
Grejen är den att när han vaknar, innan vi hunnit väcka honom, på morgonen så gråter han alltid. Han ropar först på oss med tårar i rösten. Har lärt mig att inte kasta iväg en ramsa direkt, men när han hållit på å gnällt ett tag och bönat o bett att vi ska komma, då ramsar jag. Han reagerar då oftast med att bli skitförbannad o vad han skriker tillbaka vill jag inte ens översätta. Han lugnar sig, men han ger sig inte.
Vad är problemet?
Jag tycker att han borde fatta att mamma o pappa kommer när det är dags. Och att det inte är någon idé att ligga o tjata. I morse vaknade han 1h15 före utsatt tid. Han somnade om en liten stund...men ändå.
Är det nån som förstår vad jag vill säga?
Grejen är den att vi har oregelbundna tider till vardags o har ändrat schemat utefter det. DÅ passar det bättre att gå upp halv sju varje dag, istället för halv sju ibland o kvart i sju andra dagar. Men det känns så tidigt att gå upp halv sju. För att få ihop alla hans sovtimmar så behöver han isf sova halv sju till halv sju = 12 h och 1,5h på dagen. Det blir 13,5h. Det känns oxå tidigt att lägga honom halv sju på kvällen. Då hinner han nästan inte få nån tid ihop den av oss som oftast kommer hem runt halv 18. Är ni mä?
Dilemma.
Hör av er om tankar.
Han "gråter" varje morgon, det har han alltid gjor
Hej!
Skulle behöva lite mer info för att kunna ge ett riktigt svar tex hur gammal han är osv.
På den lilla information jag får ut av din text tycker jag du skriver ett av svaren själv. - Vi har oregelbundna tider till vardags skriver du.
Hur ska han då kunna veta när han ska vakna? Ni ramsar när han hojtar. Men ramsar ni honom på ett klockslag då han vanligtvis går upp på vardagarna? Så uppfattar jag det. Rör det sig bara om marginalkvartar eller en halvtimme är det OK ( Om han inte är för liten vill säga för då är de känsligare för tiderna).
Skriv som sagt var gärna lite mer utförligare så kan jag hjälpa dig lite bättre.
Susanne
Skulle behöva lite mer info för att kunna ge ett riktigt svar tex hur gammal han är osv.
På den lilla information jag får ut av din text tycker jag du skriver ett av svaren själv. - Vi har oregelbundna tider till vardags skriver du.
Hur ska han då kunna veta när han ska vakna? Ni ramsar när han hojtar. Men ramsar ni honom på ett klockslag då han vanligtvis går upp på vardagarna? Så uppfattar jag det. Rör det sig bara om marginalkvartar eller en halvtimme är det OK ( Om han inte är för liten vill säga för då är de känsligare för tiderna).
Skriv som sagt var gärna lite mer utförligare så kan jag hjälpa dig lite bättre.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.