Hur länge ska man vänta på rapen?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillamolntuss

Hur länge ska man vänta på rapen?

Inlägg av Lillamolntuss »

Den kommer ju inte! :roll:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lua

Inlägg av Lua »

"Vänta" är kanske fel uttryck... :wink: Om den inte kommer självmant eller med lite bump så är det mycket bump som gäller. Hantera lillen lite, upp på axeln, över knät, gå i trappen o.s.v Om den ändå inte kommer så vete då rackarn... :D

Kram i vårsolen från Lua. :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Lillamolntuss.Det som Lua säger att gå i trappen funkar nästan alltid här hemma eller lägga på mage och stryka lite lätt över ryggen
Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Någonstans har jag hört att - om det inte kommer någon rap på tre minuter, så kommer det ingen....

Ligger det något i det???
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Väntar du passivt? Eller jobbar på det?
Ewa

Inlägg av Ewa »

Och somliga rapar(e :wink: :heart:) tar längre än 3 minuter på sig, kan jag intyga. Så det skulle jag inte ta för någon direkt sanning precis :wink:. Buffa med din högra hand, samtidigt som du håller om lilla livet och trycker lite lätt med vänster. Gärna samtidigt som du går (i trappa då t.ex). Jag höll också mina med mina händer om deras liv, under armhålorna, om du hänger med och höll så en kort stund innan jag tog upp på axeln igen. Då "hängde" rapen ut sig, om man kan beskriva det så :wink:. Alla knep är bra, helt enkelt. För rapade barn är betydligt lyckligare än orapade - är då min erfarenhet.
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
carin73

Inlägg av carin73 »

Mitt tips: :D

Lägg ner på sidan (den andra sidan än du sist ammade) en stund och vänd sedan till upprätt läge igen, eller på mage en stund och så upp igen.

// Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"