Lite funderingar

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
tove79
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 23:00
Ort: Stockholm

Lite funderingar

Inlägg av tove79 »

Tänk om:
Jag kunde gå över till att jobba natt, vilket på min avdelning betyder ca 9 pass/månad. Tänk om de 9 dagarna jag då behöver sova kunde infalla då min man är ledig.
Tänk om det gick att pussla så.
Men egentligen vet jag ju att man måste vända på dygnet mer permanent om man ska orka jobba natt....
Fy, vilken vånda jag har inför hösten...min lilla bebis... :cry:
Nä, undrar om jag inte måste göra en till... 8)
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Fridolin
Inlägg: 98
Blev medlem: ons 02 mar 2005, 13:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Fridolin »

Det är ju helt klart den roligaste och bästa vägen ut. EN TILL!! :lol: :thumbsup:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
gnillis

Men det vore väl kanon..

Inlägg av gnillis »

tror du inte att du kan lägga fram det förslaget att pussla lite så det fungerar.
Finns det en bättre lösning än att båda era troll får ha båda er hemma och ni delar även på jobbet?
Sjlvklart är det ju inte så tokigt med en liten till heller men du kanske också mår bra att få ha lite annat att göra och längta lite efter de när du jobbar.. :D
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag tyckte det du skrev om nattpass låter som en bra lösning!
Går det, så varför inte?! Ett tag i alla fall.
Det är ju inte för all framtid!

Men har du möjligheten så kör på det, ett tag om inte annat som sagt var!
Sitter själv och klurar, pusslar, funderar och trixar runt framtida dagistider. Om jag börjar si och maken börjar så så kan han hämta där och jag då... osv. Det blir knasiga tider och "uppoffringar", men jag ser det som en tillfällig period i mitt liv då jag gör detta och kan leva med det då.

Och du... 9 dagar i månaden är inte mycket i det stora hela! Det fixar du/ni! :D
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"