Dagbok Gastsjö Camp 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Å nu är campen slut... Hoppas ni hade det riktigt trevligt i går, och att de små sover som små grisar i fortsättningen :!:
Nån som är pigg, glad och hemma får gärna beätta lite mer för oss som inte var där [-o<
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
tove79

Inlägg av tove79 »

Ja, nu är vi hemma!
Ivar Kurbebis skulle sova långlur under resan. Den sammanföll olyckligtvis med tågbyte i Sundsvall så när vi väl kommit på och han skulle få sova i vagnen var han ledsen och förbi och mamman lite stressad och svettig. Så jag tog upp honom och satte honom i selen och la en filt över och då somnade han direkt. När han hade sovit i tio minuter la jag ner honom på ett tågsäte och la en filt över som ett tak så det blev mörkt. Då rullade han nöjt över på mage och stoppade tummen i mun! Vaknade i den vanliga skarven efter 45 minuter men han fick en solfjäder och somnade om. Sov hela passet och vaknade på ett strålande humör!
Hemma la jag honom för eftermiddagslur i hans spjälsäng och ramsade dagramsan. Högljudda protester!!! Jag gav honom en ramsa till och sen satte jag igång att dammsuga köket enligt tips från MammaMy. När köksgolvet var rent sov lilla grisen gott.
Nu ska vi arrangera ett mörkt och avskilt hörn i storebrorsans rum inför natten - som naturligtvis kommer vara 12 timmar utan uppvak! :wink:
Tack alla för härliga dagar i Gastsjön!
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej alla Campare! :heart:

Jag ville bara berätta att jag aldrig dök upp i vagn sex på hemresan för jag ägnade en och en halv timme åt att försöka att inte spy i vagn tre helt enligt Mammamys farhågor och delade erfarenheter. Sedan spydde jag lite diskret :shock: i en påse (jag har aldrig spytt på ett tåg förut...) och hann precis borsta tänderna innan det var dags att kliva av. Så jag hann inte krama och säga adjö till alla er som fortsatte mot Stockholm. Jag skickar kramar i etern istället!

Stort tack Anna för att du generöst bjuder på dig själv och ditt fantastiska Gastsjön! Jag hoppas att vi inte lämnade ett alltför ohanterligt kaos efter oss...

Tack alla Campande forumister med barn och sambos för en solstrålande weekend med intressanta möten, roliga samtal och diskussioner.

Extra intressant var Heges föreläsningar om IAHPs arbete som jag inte visste något om innan Gastsjöbesöket. Vilken entusiasm när hon berättade. Det smittade!

Särskilt varmt tack till "min" enastående kurhandledare Elle. Vilken kvinna! She's got it all - pondus, värme, lugn och kunskap. Jag skulle med varm hand lämna vilken bebis som helst i hennes vård.

Eloge till kurbebismammorna Carin och Tove som har varit otroligt duktiga. För att inte tala om deras tvärsöta ungar.

All världens tårtor och snask till den bästa bagaren Blomman. Som dessutom är fantastiskt trevlig hela dagarna fast hon knatade upp i ottan så vi andra fick äta färskt bröd till frukost.

Tack till de två J:na för all tid och planering ni lagt ner på maten innan (var det fler?).

Massor av varma kramar till Jennie27 och tappra lille V. Jag tycker du gjorde ditt allra bästa med de förutsättningar som blev. Jag är djupt imponerad. Jag skickar korten från kalaset och hoppas att ni mår bättre.

Och massor av blöta pussar till alla härliga ungar! Extra tack till TinTin för utmärkta lektioner och en särskilt blöt puss till älsklingen Vera! Hoppas vi ses igen. :heart:

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Hej alla Campare :D

Tack för några underbara och oförglömliga dagar i Gastsjön. Tack för att ni alla gav av er själva och gjorde detta till en fanstastisk träff. Jag ser fram emot nästa gång vi ses :heart:

Tack Anna :heart: för att du öppnade ditt hem för oss alla och tack Bibban för din värme :heart: och din suveräna tipspromenad. Gissa vilka som vann 8) (Ps det var jag och Jannika :wink: )

Lua, du är och kommer förbli min förebild vad gäller SM och spädbarnsvård. Pussa din juvel :heart: från mig.

Blomman, vilka juvliga bröd du bakar, du har skämt bort oss :!: TACK!

Alla underbara tappra barn som delade med sig av hela sin personlighet. Jag blev stormförälskad i flera av er :heart:

Jennie, du tappra kvinna, jag är imponerad över hur du tacklade allt. Du gick stärkt ur det här med en rak rygg! Pussa din juvel från mig, jag hoppas han piggnar till snart.

Carin och Tove, tack för att vi fick ta hand om era barn :heart: . Ta hand om era familjer och NJUT av det ni uppnått och fortsätt processen med målet klistrat för ögonen. Ni skötte kurandet galant!

Alla kuraspiranter, och numera diplomater, ni gjorde ett fantastiskt arbete, det är så maffigt att uppleva att ett kurbarn ramsas av 10 olika personer och köper det utan knussel. Snacka om att ATTITYDEN är A och O!

Hege, vilka inspirerande föreläsningar du gav. Du är en pedagog ut i fingerspetsarna som verkligen kan inspirera :D

Susan, Sophie, Kantarella, Fjällmor, det var underbart att återse er :heart: Vi gjorde ett suveränt arbete allihop!

Tack Jannika :heart: för dina ord, jag blev rörd och alldeles varm i hela kroppen.

Nu ska jag ta och varva ner och krypa i säng, ska erkänna att jag känner mig liiite sliten :sleep: .

Kramar i massor :heart:
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
tove79

Inlägg av tove79 »

Pssst....
Vi flyttade in Ivars spjälis till Gustavs rum ikväll och skärmade av och mörklade som mycket vi bara kunde. Ivar somnade utan minsta pip :sleep: (möjligen ett litet pip men det hörde jag inte eftersom jag var så vaaansinnigt upptagen med att städa i klädkammaren utanför). \:D/
Håll tummarna för inatt nu!
Kram alla! :heart:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Så har jag kommit hem och vänt efter 4 intensiva nätter och 4 minst lika intensiva dagar i Gastsjön. :D :heart:
Sitter på jobbet och gäspar och känner mig seg. Tack och lov är kvällarna *peppar peppar* lugna här så det ska nog gå bra.

Det har varit lärorika dagar och för mig och Tintin har det varit extra lärorikt, roligt men även jobbigt.
Många erfarenheter har jag fått och särskilt då erfarenheten att få se "den andra sidan". Att vara förälder till ett barn som behöver kuras! Hipp som happ. Min säkra sovare var inte så säker, tydligen, förvånande, konstigt... mamman fattade inget första natten men sen var vi på banan igen och Attityden satt som en smäck och hon sover igen :sleep:

Det har varit härliga dagar med många övningar i praktiken. Bara att arbeta vidare på hemmaplan nu!

Det var härligt att träffa er alla.
Håller med tidigare talare om frikostigheten att öppna upp sitt hem för så många människor! TACK Anna för att du bjuder på dig själv och öppnar ditt hem och hjärta för oss.
Tack för alla råd, Tintin ville förresten ha "I :heart: AW" på tröjan :lol:

Bibban - vilken underbar bekantskap du är. Mitt liv har blivit lite rikare, lite gladare sedan jag träffat dig. Tintin ropade förresten efter dig i bilen på vägen hem :heart:

Elle, SusanD, Kantarella och Fjällmor - vad härligt det var att träffas igen även om tiden för småprat inte riktigt infann sig konstigt nog 8)
Hoppas att vi får fler tillfällen, fast självklart får vi det! :heart:

Vad roligt att träffa er alla - kurmammor, kurbarn, medföljande respektive och medföljande barn. Med ett extra tack till det tålamod ni visat min lilla virvelvind :D

Med hopp om ett återseende, om inte förr i Gastsjön på Camp 2008 :D :heart:

Kram
Sophie
kvacke

Inlägg av kvacke »

Vilka härliga dagar vi har haft! :D

Tack Anna så innerligt för ditt engegemang och för att du öppnar ditt hem. Det är stort! :heart:

När Wilma la sig idag ropade hon på Emil och skrattade en bra stund innan hon somnade. Hon saknar sina SS kompisar och tycker att det är lite ensamt här hemma. :D

Blomman - Tack för underbart bröd och tårtor och tack för att du tog med Wilma i alla viktiga sysslor. Du har verkligen fått henne att känna sig behövd.

SusanD - Du underbara virrpanna :heart: . Tack för att du är du!

J o Å - Tryggare föräldrar och goare barn hittar man knappast. Vilken familj! Och karl är kung!! :D

Fjällmor - Vilken kvinna! Jag säger bara det... :heart:

Lua - Vilken lite juvel du har och vilket lugn du utsrålar.

Elle - Du är lugnet personifierad och en inspiration för många.

Tack kurmammor och alla andra godingar för 4 härliga dagar!

Många kramar Åsa och lilla Wilma
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Äntligen hemma!!!
Tåget fastnade innan Katrineholm i 1 timme och en kvart! :shock: :twisted:
Det var ju itne riktigt vad vi hade tänkt oss, med tågbyte och så där. Men jag ringde faktiskt en vän som hämtade oss där vi skulle ha bytt, så vi vann tillbaks lite i alla fall.
Vera som ju har varit en solstråle hela helgen har varit fantastisk under resan. I princip 12 timmar utan ett enda gnöl. Glad och trevlig charmade hon en hel del på tåget när hon inte tittade på Anki och Pytte.

Helgen har varit upplevelserik och lärorik på många sätt. För det mesta fantastiskt underbar.
Anna, du har öppnat ditt hem för en massa folk. Jämtland har visat sig från sin absolut vackraste sida så här års.

Kurbebisarna har varit fantastiska - de har verkligen fattat galoppan. mammorna också, när de väl fick chansen sista natten. Jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra framöver.
De diplomerade har stöttat och hjälpt oss som har blivit diplomerade kurare på ett underbart sätt. Lugnt och sakligt stöd utan att hjälpa i onödan (hörde jag något om att det var så man skulle göra med barn? ;) )

Jennie. Först ett stort tack för att vi fick bo hos er innan campen, så att det blev väldigt mycket smidigare att ta sig dit. Och sedan mitt varmaste stöd och min fulla beundran över hur du tog till dig saker och ting i Gastsjön. Hälsa lille Vilhelm, som ju faktiskt inte är så liten längre, att han får krya på sig!

Emil är ju Veras skyddsling och hon skulle gärna vilja dela rum med honom i framtidien också - de tog ju liksom hand om varandra där på logen.
Och Karl förståss, den förståndiga hänsynsfulla goding. Och alla andra barn också för den delen. Vilket gäng. Så sköna, var och en på sitt sätt.

Ms Sofie. Jag tycker att du har jobbat hårt under dessa dagar och har på ett mycket bra sätt tagit till dig saker och ting.

Jag skulle vilja räkna upp alla andra också, men givetvis var det underbart att få träffa min nyfunna vän Fjällmor :heart:

Kram från en urtrött men glad ordförande! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Jag har haft en underbar helg, tack Anna för att jag fick komma! :heart:
Barnen läste Felicias bok igår och älskade den!
Hälsa goa, mysiga Bibban!

Trött var jag däremot, somnade klockan åtta, dvs en halvtimme efter mina barn... så inget forum igår för mig!
Vädret var fantastiskt härhemma och jag och Felix gick en skogspromenad med hunden, då Felix pratade oavbrutet! Han gjorde en äventyrsbana till mig, och det var precis vad min trötta kropp behövde! :roll:

Det har varit så otroligt roligt att se er alla, få ansikten på er! Vilken underbar samling männsikor och barn!

JennyH och kvacke, det får bli slottsskogen ganska snart! Tycker jag!

SusanD, jag kommer med hunden, bara så ni vet!

J & Å det är förbaskat synd att det är så långt till Avesta!

Fjällmor, du har stärkt mig i min känsla av att leva med naturen, vilket tyvärr kommer leda till en del diskussioner här hemma...

LO- hälsa fantastiska Vera, hon var underbar att samtala med!

Hege, det var så otroligt intressant att lyssna till dig, och vi springer kanske på varandra på Skara-slätten! :wink:

Alla ni lugna, fantastiska förebilder, Kantarella, Elle, Lua... ni är inspiration till alla! Och kurmammorna, ni kommer nog inte få några problem, ni verkar så lugna och goa! (Tove, Ivar kanske vill åka ut i skärgården till sommaren, jag kommer att vara där i juli...)

Nu får jag sluta skriva innan det blir en roman...
Stora kramar till er alla! :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Åhhh vad roligt ni verkar ha haft- vill höra meeer. :lol: :lol: Idag känner vi oss bättre- min sambo gick till jobbet och jag kommer nog orka gå en promenad med båda busfröna. Malte rosslade misstänkt mycket inatt- så nu är det säkert hans tur.... :cry:

Är ändå glad att jag stannade hemma, hade aldrig orkat umgås och vara social, :cry: satsar på nästa camp....

:heart:
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack alla för att ni kom. Tack för att ni gav Gastsjön en synnerligen intensiv känsla av att göra nytta, om man säger :lol: Tack för er värme, era uppmärksamma öron och er oförtröttlighet när det gäller de små barnens väl - och det mesta annat också här i världen. All min kärlek till er alla :heart:

I ett ekande tomt Gastsjön strålar solen som den gjorde alla de underbara dagarna. Bibban och jag har gått upp, om man säger. Efter en längre em-lur igår och en däckad natt :roll: som inga vilda hästar skulle ha kunnat få mig ifrån. Möjligen ett gråtande barn :cry: Men si, det fanns det inga :lol: Och det ska det inte finnas heller :shock: :lol:

Tack för alla era fantastiskt fina skriverier här och för allt ni gjorde och gav och var. Jag önskar bara att tiden hade velat sträcka på sig lite. Det var så många små barn - och Srkäp - jag inte hann träffa alls så mycket som jag hade velat. Det får bli nästa gång, och nästa gång är redan under full planering - vi lär oss, och vi fröjdar oss, och vi blir mer och mer på det klara med hur vi ska tackla konsten att inte gapa över för mycket utan att gapa över precis så mycket att vi verkligen hinner svälja undan :lol:

Det blir hur kul och hur bra som helst.

Jag återkommer med min egen lilla rapport så småningom. Till dess hälsar vi och kramar om er alla, Bibban och jag, saknar er och gläds ofantligt över att ha fått träffa er. "gamla" som nya :wink:

I städningens sega yra hränere i Lilla Huset saknar jag:

:arrow: lilla grå fjärrkontrollen (ViaSat) - någon som fick den med sig bland blöjorna :?: (Tror jag ju inte peståss, men måste fråga om någon vet.)

:arrow: taxipengar - endast sex taxiresenärer hade lagt sina tilltänkta två hundringar i pengaburken. Alla som glömde i avresestressen, komplettera på Skrammelbössans konsto är ni snälla :!:

Vi hörs här snart igen :thumbsup: Tusen kramar, pussar på små näsor och TACK :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å

Inlägg av J och Å »

Måste bara berätta att när vi var på IKEA på väg hem, jag stod och rotade på fyndavd. så kommer herr Karl gående med en SKÖLDPADDA i famnen:
-Mamma den önskar jag mig! Men han har ingen mun som Annas!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Wilma blev helt utmattad av camping livet :D . Hon somna halv 7 igår och jag lät henne sova tills hon vakna imorse, då var klockan 8.15! :shock: Sen har hon sovit tre timmar middag.... :D

Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja fattar verkligen. De är supertrötta här också.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
blomman

Inlägg av blomman »

JAG är supertrött! :wink: Sov 11 timmar i natt, så nu börjar jag bli människa igen!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"