"Vaknar på fel sida"!!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
T.P

"Vaknar på fel sida"!!

Inlägg av T.P »

Hej alla!! Min son är standarmodellad och har sovit bra hela sitt lilla liv...men vaknar oftast gnällig!! Mornarna däremot är oftast okej och det kan liggas å babblas och donas!! Jag har naturliga sömnpass/rytm och han läggs ef skratt..Vid väckning stryker jag med handen från huvudet å ner över ryggen..väntar..låter han sträcka sej..osv ..men samma sek han vaknar kommer gnället... :?: Även dom gånger han vaknat själv gnälls det..tycker de är så trist för honom att vakna på detta sätt..dottern var som en liten solros när hon vaknade..pigg å glad!!

Har läst här ngn stans att om dom somnar gnälliga vaknar dom gnälliga..men detta stämmer inte här..hur nöjd han än vart vid somning så gnälls det vid uppvak..
min vän har haft det liknande med hennes son...men vet ej heller ngn anledning

NGN med tips..?? mvh t.p
barn födda 04/06/08
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vi har också en gnällis. Jag tror att det kanske är ett arv från hans föräldrar... :shock: :roll: :lol:

Nej, skämt åsido, jag vet inte heller, och tycker också att det är trist. Men nu vaknar han inte med gråt VARJE gång, så det kanske kommer sig?
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Blodsockerfall :?: Vet att jag läst om många små och inte så små skruttar som är på dåligt humör när de vaknar. Anna har skrivit att är man på det humöret får man stanna i sängen tills man är redo att komma upp och vara trevlig. Kanske behöver han lite mer tid bara helt enkel eller så kanske det som sagt beror på blodsockerfall. Filippa var och är också surig ibland efter dagssömn och då brukar mat vara det som funkar. En banan eller riskaka i handen och sitta och gosa lite i soffan eller när hon var mindre gå runt och säga hej till allt intressant som fåglarna utanför fönstret tex. :D Jag tyckte också att hon var på bättre humör efter sömnen om hon fått något att äta direkt innan på em. Kunde kännas lite hattigt med mellanmål dock så man får ju passa upp så det inte påverkar matlusten vid riktiga målen. Innan 1 år skriver ju Anna att mutor inte påverkar aptiten så mycket dock. Bara lite tankar! :P
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
T.P

Inlägg av T.P »

Tack för svaren!! Jag har oxå trott på blodsockerfall :D man vet ju själv hur man kan må..när han var mindre sov jag oxå på dagen samtidigt som barnen så har det hänt att jag vart tvungen att äta ngt direkt för att få "liv" i kroppen! Ska ge honom ngt direkt att äta när han vaknar..
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"