Min snart ettårige son är inte nöjd! Tonläget under dagarna är högt, gällt och väldigt gnälligt. Skrik och gråt är inte heller ovanligt. Och jag kan inte hitta orsaken? Nu är jag benägen att fundera i termer - ont någonstans? Men när han sitter på armen, har aktiv socialdelaktighet (handen om handen) eller sitter i badbaljan gör det inte ont någonstans.
Vilhelm är ett BB-barn från början, social delaktighet, fasta tider, god sömn etc. Han plockar ur tvättmaskin, startar, plockar i ny, torkar bordet när han har ätit, borstar tänder, plockar in och ur diskmaskin, hjälper till att spika, borsta väggarna med tapetborsten och mycket mer. Just då när han jobbar med mig, handen om handen, eller själv, är han nöjd, ler och skrattar.
Själv får jag inget ur händerna, korna får mjölkstockning, ingen mat (inte jag heller), jag får inte prata några minuter i telefon då är det ramaskri hela tiden. Helst ska jag sitta på golvet helt tillgänglig eller hela tiden aktivera i olika sociala aktiviteter. Men det går inte hela tiden! Jag kan inte äta, jobba med mitt, koncentrerat och ostört 2 minuter utan ilskna protester. Min vänsta axel har förslitningsskada och ryggen klarar inte mer aktiviteter på armen.
Vad händer här? Han hade en
Min enda tröst är att vi snart ska till Gastsjö där förmodligen en hel hope kloka föräldrar kan se vad jag gör fel?
Någon som har något tips?
Jag har för mig någonstans i bakhuvudet att Pävi, skrev något om sonen och gnällighet runt 11,5-1 år men jag hittar inte den tråden?
/Jennie