Är det farligt för små barn att äta jord?
Är det farligt för små barn att äta jord?
Idag var det en underbar, solig dag. Jag satte på tvillingarna ( 10 månader )oömma kläder och sedan fick de krypa runt i trädgården av hjärtans lust...med mig som guide och förlängd arm, var det tänkt. Men i ett obevakat ögonblick fick sonen hela munnen full med jord
Nu är jag orolig att detta kan vara farligt?! Är det det, och vad är det som kan hända, om det är det?
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Hej.
Mina flickor har ätit jord många gånger och det har alltid gått bra. Den yngsta (18mnd) testar ännu ibland... Jag vill inte skrämma upp dig, men jag har för mig att någon här på forumet hade problem med barn och jordätande, salmonella, tror jag det var... Det var nog en himla otur, för det mesta går det ju bra...
Mina flickor äter också snö, jag säger blä och hundpiss och sånt, men jag minns också hur gott det var att äta nysnö! Doppa vanten i nysnö och slicka...
Maria
Mina flickor har ätit jord många gånger och det har alltid gått bra. Den yngsta (18mnd) testar ännu ibland... Jag vill inte skrämma upp dig, men jag har för mig att någon här på forumet hade problem med barn och jordätande, salmonella, tror jag det var... Det var nog en himla otur, för det mesta går det ju bra...
Mina flickor äter också snö, jag säger blä och hundpiss och sånt, men jag minns också hur gott det var att äta nysnö! Doppa vanten i nysnö och slicka...
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
-
TorpSara