Vill bara berömma denna underbara sova hela natten metoden för det har fungerat så bra för vårat underbara troll...
Hon har alltid sovit bra på natten sedan hon föddes,men när man räknar per dygn har det inte varit tillräckligt, så vi började med SHN-kuren i slutet på oktober -o6.
Min fråga: Hur många timmar/dygn bör Linn sova då hon är för tidigt född? Skall man följa den riktiga åldern eller den korrigerade åldern när det gäller sömn. Min känsla är att följa den riktiga åldern, 1år men.....
Hon är född i vecka 26+3 (19/2 -06) och är alltså 3,5 månader för tidigt född och det märks genom att hon inte vill sova så mycket på dagen som vi har bestämt (fm:45 min, em:45 min och därimellan försöker jag somna henne vid 12) fm och em har fungerat bra tills nyligen medans lunchen har varit varierande men nu fungerar inget tillfredställande. Under natten sover hon mellan 19-07 och det fungerar utmärkt.
Nuförtiden är det sällan som hon håller sig helt pigg och glad till 19 (börjar bli trött vid 17)då hon skall sova. Jag vill få en ändring och lite struktur i dagen. snälla lite tips hade varit härligt att få då jag prövat alla möjliga tider under dagen. Just nu får hon vara vaken tills hon blir trött och då läggs hon i sin vagn och sover gott i ca 1 timme, sedan varierar det med sömn under eftermiddagen.