Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Åh, vad avundsjuk jag blir JennyH! :shock: Jag älskar boxing, den absolut roligaste träningsformen som finns! :D :D Slutade när jag blev gravid och här ute finns inget sådant, men när jag börjar jobba igen ska jag hoppa på direkt! Tränade wushu när jag träffade maken och kan man tekniken bakom slag och sparkar kan man få ut hur mycket som helst. :D Längtar! Nu ska ju snittet i magen ha ordnat till sig så magen tål att få lite stryk igen. :D

Blomma: Kan säga att det nog är lite av det värsta en hästtjej kan råka ut för - kejsarsnitt! Fatta vilken vägg med muskler de skär av och som sedan måste läka och "börja om" :( :cry: . Det var en svår förlust och resulterade i en pajjad rygg. För vad lyfter man med när man inte har några magmuskler (eller mycket ömma trasig sådana)? :roll: :roll:
En goding till son född 0603 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Katarina:
Det såg bättre ut ;)
Men varför ska du sluta med mjölkprodukter :?: Sluta med mjölk och fil, gå över till fetare och se hur du reagerar. Skulle vikten stå helt stilla så kan du ju lägga av, men grädde, smör, creme fraich och ost (snacka minst 30 %, helst 38 % fett) kan du ju äta i början. Det är svårt att hålla uppe fetthalten annars, tycker jag.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Katarina-Mamma duracell skrev:Kniiip, alla dagar, och är det svårt så ett tips är geisha-kulor på snöre.
HAr själv inte provat, men har vänner som säger att det är kanonbra vid just dina bekymmer, kan säga att din sambo knappast heller kommer att klaga, då det kan bli rejäla knip efter lite träning :wink:
Okej, pinsam fråga, men var får man tag på geishakulor på snöre? Måste man gå till en sexbutik :oops: :oops: ? Jag som är så pryd av mig :roll:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev:Om du måste komma ut i friska luften längre än du orkar gå, kan inte sambo(el.make?)/stora barnen skjutsa dig på spark eller dra dig på pulka/kälke?
:shock: :mrgreen: Nähä tack, så roligt ska vi inte ha det :D
Men tack för omtanken :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

http://www.lustgarden.se/lustgarden/sho ... enFrameSet

här kan du beställa över nätet, om inte länken funkar så www.lustgarden.se klicka på webbshop, titta sedan i högerspalten under fliken kulor, välj silikon, på snöre, kostar 195 kr, och du behöver inte visa dig i en sexshop :)

Det kommer hem i ett diskret paket (det brukar det göra från de flesta sådana firmor) och inte ens grannarna kan ana vad du får med posten ;) Möjligtvis när gubben tjuter i högan sky av glädje då ;) :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

8)
tack Katarina-Mamma duracell
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

det var så lite, *viskar* om du skaffar får du berätta om de funkade bra sen Kan ju vara bra att veta om problemen uppstår här med ;)

/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

JennyH
Flera påstår att läckagen minskar med LCHF-kost. Jag har inte läckt mycket, men ibland - nu gör jag inte det i princip aldrig.
Värt att testa???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Men du..... såg nu att du bor i Göteborg.
Om du vill kolla och titta på dem irl innan du skaffar så kan jag tipsa om kondomeriet på kungsportsplatsen........ en bit ned på sidogatan vid Gamle Port. Mellan Gamle Port och Aqua limone?? Kan det heta trädgårdsgatan eller något sådant?? Om det nu ligger kvar där, det var ju ett tag sedan jag bodde i göteborg :-k
Tjejen som hade det då när jag bodde där.... typ i urtiden (10 år sedan) var väldigt trevlig och hjälpsam. Men den är ju en typsik sexbutil, det finns allt, kläder skämt, porrfilmer i de flesta varianter sexleksaker mm.

Men annars är ju webbshop ett bra alternativ eftersom man inte behöver tycka att det är pinsamt.

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:oops: :oops: hmmmmm låter som om jag är väl bevandrad i sexleksakernas butiks värld, men så är inte fallet, har varit på kondomeriet i Gbg en gång, men har ganska bra lokalminne :oops: :lol: :lol: Sen kan man gooogla efter det mesta :)

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:oops: :oops: hmmmmm låter som om jag är väl bevandrad i sexleksakernas butiks värld, men så är inte fallet, har varit på kondomeriet i Gbg en gång, men har ganska bra lokalminne :oops: :lol: :lol: Sen kan man gooogla efter det mesta :)

miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D :lol: :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol:
Det här var ju riktigt kul! Vet inte om Kondomeriet ligger kvar där nu, men det gjorde för något/några år sedan iaf! Men, jag tar nog det säkra före det osäkra och kollar in det på nätet... :oops:

/LO: Jag kör inte helhjärtat LCHF, mer HF bara med GI-tänk 8) . Men man kan väl inte träna upp bäckenbottenmuskulaturen mha det man stoppar i munnen?? :D

På torsdag ska farmor vara barnvakt på eftermiddagen, så då hoppas jag verkligen att isen töat bort från löpspåret. Så ska jag och sambon springa ihop. Jag :heart: springa!!
blomman

Inlägg av blomman »

jennie27 skrev: Blomma: Kan säga att det nog är lite av det värsta en hästtjej kan råka ut för - kejsarsnitt! Fatta vilken vägg med muskler de skär av och som sedan måste läka och "börja om" :( :cry: . Det var en svår förlust och resulterade i en pajjad rygg. För vad lyfter man med när man inte har några magmuskler (eller mycket ömma trasig sådana)? :roll: :roll:
Oja, jag vet, blev snittad första förlossningen! :cry: (Och insåg också att man använder magmusklerna till i stort sett alt man gör!)
För att det tog så lång tid... var öppen 6 cm efter 30 tim! Nr. kom ut naturligt efter 28 timmar! Har läst och hört att just om man har ridit väldigt mycket så kan bäckenbotten vara så stark att det ger problem vid förlossningen! Så vill ni ha bra bäckenbotten: RID!
Fast inte om ni vill ha snabba förlossningar... :wink:

Måste tillägga att när jag skriver benpress så är det inte varianten där man lyfter skivstång stående (kallas också benpress) utan maskinen på gymet som man sitter i och har en platta man trycker ifrån sig med fötterna!
Den stående varianten är mkt jobbigare och där skulle jag nog inte ta hälften! För fixade jag så mkt stående så hade jag nog varit lite väl stark...
:roll:
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Ja du blomman, här var det havandeskapsförgiftning, igångsättning, hände i stort sett ingeting på 16 h (2 cm) och så tålde inte plutten värkstimmulerande så då blev det akut... Inte vad jag hade tänkt mig :cry:

MEN när jag var och tog ur spiralen (gjorde bara ont) sa barnmorskan att jag hade en bäckenbotten som någon som aldrig varit gravid! :D :D Så det var såklart roligt att höra. :D Tyvärr har jag inte ridit något alls på år. Saknar det massor men är inte intresserad av att sätta mig i någon svindyr Stockholmsridskola (igen). Det får vara till jag har mer tid för mig, medryttare vore intressant, för rätt häst och rätt ägare! :wink: Egen häst SKA det bli när barn(en?) blir större, ekonomin bättre och allt det där Anna skrev om i utskällningen ovan. :wink: :D
En goding till son född 0603 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"