Bebis-07! Redan tillverkad...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika

Bebis-07! Redan tillverkad...

Inlägg av Jannika »

Hej alla gravi(l)da! :heart:

På den här tråden tänker jag nu husera efter att ha fått bassning av kontrollanten. :wink:

Är i vecka 18 och har redan en ansenlig kula. Brukar gå upp 25-30 kg så den kommer att bli större! Bebin är utlovad till den 29 juni men inget av våra barn har kommit innan eller på datum så jag gissar på juli. Ca en månad innan minsta storebror fyller två år.

Pappan till alla barnen är en otroligt klok, vänlig och vacker människa som jag har haft turen att få leva med i detta liv. En gåva från gudarna.:heart: Just nu känner jag mig alldeles nykär och det ska bli fantastiskt att få dela ett till barns födelse och liv med honom.

Jag mår utmärkt än så länge, lite halsbränna när jag glömmer bort att dricka ordentligt bara. Har haft olika grad av foglossning under de andra tre graviditeterna men har inte känt av det. Än iaf! Är just nu svårt sugen på mjölksyrade gurkor. Det är mitt kvällssnacks. :lol:

Mitt nuvarande jobb är att vara hemma med de tre barn vi har, annars är jag anställd som lärare i Tensta(!). Bor alltså i Gävle. :D Extraknäcker som astrolog.

Det blev ju nästan en kontaktannons det här, haha! Någon mer som vill vara med och leka i den här tråden? :lol:

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:heart: GRATTIS Jannika :heart: Är själv i vecka 26 och känner igen symptomen med halsbränna :roll: :lol: Börjar så smått växa ur alla mina tre par mammabyxor (jag är alltså inte överviktig) och jag har en ordentlig trötthetskänsla i ryggen. Men annars är jag gladare och mer psykiskt stabil än jag var i början av graviditeten :P
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej! :D

Är i vecka 23. Har redan en jättemage, men det är ju två små därinne :wink: . Mår bra om jag tar det lugnt. Om jag anstränger mig, typ går i trappor eller branta backar blir jag lätt illamående och yr. Trött i ryggen är jag också ofta. Kan inte alls ligga på rygg mera för då börjar jag också må dåligt. Så det gäller att vila mycket. Fysiskt har denna graviditet varit mycket mera påfrestande än min första.

Jag är sugen på frukt just nu. Apelsiner,mandariner, vindruvor....

Ha det bra! :) :) :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Åh dubbelt upp :!: Grattis Tilda :heart: O:) Jag har faktiskt bara en i maggen, men det är så att jag börjar fundera faktiskt. Har de senaste dagarna märkt av en svårighet att dra ordentligt efter andan. Jag kan snart inte heller ligga på rygg för jag blir yrslig av det. Men jag har nästan inga problem alls med foglossnig och det är jag mycket nöjd över 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej *frieda* och Tilda! Grattis ni med (gånger tre!).

Ni ligger ju före mig båda två så det blir spännande att höra om era förlossningar sedan. Och bebisar förstås! :heart:

*frieda, hur vet du att det är en flicka?

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:*frieda, hur vet du att det är en flicka?
BM sa att det troligvis var en flicka vid ultraljud. Vi ville veta för att kunna planera bättre :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men nu blir jag nyfiken, *frieda*! Planera vad då?

Jag vill också jämt veta men mest av ohejdad nyfikenhet tror jag. :lol:

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ja, kläder o.s.v. Jag har ju en pojk sen innan och således bara en massa grabbkläder :wink: Jag är inte mycket för könsneutrala outfits på små bebbar om man så säger :)

Ohejdad nyfikenhet :?: Ja, det kan ju stämma lite på mig med :P
Jannika

Inlägg av Jannika »

Aha!

Här kör vi runt det mesta omgång fyra. Det är bara klänningarna som ligger i malpåse. Jajas favoritfärg och tröja är rosa. En ärvd som jag aldrig skulle kommit på tanken att köpa själv men när den fanns så blev den favoriten. Byxor för flickor är så himla opraktiska, trånga och kalla så Nike har ärvda killbyxor mest hela tiden.

Redan med vårt första barn var det arvegods från snälla vänner med äldre barn. Problemet för mig denna gång är att allt är så ärvt och nött att det probably inte håller ihop till en bebis till.:lol: Och det känns väldigt onödigt att köpa nytt när det här är vår sista bebis (ska kanske inte säga för mycket...). Vi får hoppas på kläder i present.

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ha ha, då är jag en mer fåfäng vattuman än du :wink:

Jag är inte så noga med mig själv, men med ungarna; uj, uj, uj :roll: Sonen sprang omkring med ett något litet för långt hårsvall här ett tag då jag inte orkat masa mig iväg till frisören med herrn. Oj vad jag led :P :lol:

Nä, ordning och reda och var sak på sin plats som Alfons pappa säger :wink:
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Här kommer en liten eftersläntrare. Gjorde gravtesten för en kvart sedan... :D Jag har en dotter som är 11 månader och jag har verkligen velat ha ett till barn i år. Men nu när det är ett faktum börjar jag bli nervös. Min förra graviditet var inte jätterolig, särskillt inte mot slutet med foglossningar och ryggont. Hoppas att denna blir bättre. Nu när jag hittat barnaboken ska väl nästa unge slippa slitas ut med sugklocka och jag kanske slipper klippas. Det vore ju en bonus!

Den här gången ska jag se om jag kan hålla mig från att berätta för alla mer än ett par dagar :roll: Kanske ska passa på att berätta på Tuvas födelsedagskalas i mars.

Denna lilla unge blir ju lite av en ekonomisk räddare i nöden... Jag vill ju inte börja jobba än (vilka konstiga blickar man får från de andra föräldrarna i föräldragruppen på BVC :roll: ) men enligt min man har vi inte råd att förlora en hel inkomst. Dessutom är vi sugna på att köpa hus... ja ni hör ju... :roll: Men om jag jobbar lite helger i vår och tar ett sommarjobb när min man har semester, kanske jobba natt -då karar vi oss fram till den nya är född och det blir väl samma föräldrapenning. När det sedan är slut på dem, ja då är det inte långt tills min kära mor går i pension!! :D (stackars mamma, hon har ingen aning om att hon inte alls kommer få LEDIGT då :wink: )

Nu ska jag räkna ut förlossningsdatum :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Puffis skrev: Gjorde gravtesten för en kvart sedan... :D
GRATTIS :D Är vi månne de första att få veta :?: Lycka, lycka :heart:
Familjen växer :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, eller projicerat fåfäng då kanske? :lol: Eftersom det mest verkar gälla barnen? :wink:

Det ärvda har annars många fördelar; sparar jordens resuruser (även små bäckar...), familjens ekonomi, garanterat inga konstigheter kvar i textilierna, unik garderob (det gjordes och syddes mycket coola grejer förr), många gånger skönt innötta och inte minst ger det möjlighet till könsrollsöverskridande om man har båda att välja på. Det ÄR skillnad på vad man tar sig för i en klänning eller i ett par bekväma byxor. Eller för den delen hur man ser på sig själv i en mörk tröja med läskiga monster på kontra en rosa med blommor.

Här är det annars stor könsförvirring.:D På NUPPen var läkaren bombsäker på att det var en pojke men på det vanliga ultraljudet kunde inte den barnmorskan uttala sig säkert men om hon måste gissa trodde hon att det kanske var en flicka. Så all spänning är kvar till förlossningens slutskede, haha!
Jag har ju min egen gissning som jag håller för mig själv (men finns dokumenterad). Jag har haft rätt på de tre innan så skulle jag gissa fel en gång blir det ändå rätt bra procentsats :wink:.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Oj Puffis, vi måste ha skrivit samtidigt men du hann först. GRATTIS! :heart: Klart att den här förlossningen kommer bli som du vill ha den. Nu vet du ju hur du inte vill föda och då är det enklare att göra en målbild och träna mot den. Och roligt att vi blir fler på tillverkat-tråden! :D

Kram Jannika
Sarika

Inlägg av Sarika »

Vill bara säga grattis till er alla som väntar tillökning. Vad underbart!!! Och lycka till!! :D

ps lillebror är väldigt snygg i syrrans gamla rosa bodysar och han trivs utmärkt. Och storasyrran får numera tröjor med bl.a döskallar eller dinosaurier på också, för att lillebror inte ska behöva gå i rosa hela livet :lol: :wink:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"