Dålig dagslur

Skriv svar
Sommar

Dålig dagslur

Inlägg av Sommar »

Hej!
Annie är sjuk med hosta och förkylning. Väldigt mkt hosta ska tilläggas.. På natten sover hon bra ändå, har fått ramsa någon gång bara, men på dagen sover hon i vagnen och eftersom det är så kallt ute så har vi ställt den i hennes rum istället nu. Jag vet inte om det beror på det eller om det är att hon är krasslig, men nu vaknar hon efter 45 min ca och kan inte somna om, hon får ligga kvar i vagnen tiden ut, men det känns jobbigt att hon inte får sin sömn. Detta har hänt de senaste två dagarna. Ska jag strunta i det och tänka att det ger sig när hon blir bättre eller ska jag vidta någon åtgärd?
Jag blir lite stressad av att hon inte sover, både hon och jag behöver de här två timmarna...
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Sommar!
LIgger hon nöjd kvar i vagnen får hon ju sin vila ändå, tänker jag. Förutsättningarna har hon ju. Min stora hostar alltid väldigt mycket i samband med förkylningar (både nätter och dagar). Nätterna sover han bra ändå, men dagarna blir det oftast bara 45 min. Och då har han fått lägga sig lite tidigare på kvällen istället, trött och förkyld som han varit. Det har bara handlat om ett par dagar och sen är han tillbaka på banan. Men det har funkat för oss.
Hoppas hon kryar på sig! :D
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Sommar!
LIgger hon nöjd kvar i vagnen får hon ju sin vila ändå, tänker jag. Förutsättningarna har hon ju. Min stora hostar alltid väldigt mycket i samband med förkylningar (både nätter och dagar). Nätterna sover han bra ändå, men dagarna blir det oftast bara 45 min. Och då har han fått lägga sig lite tidigare på kvällen istället, trött och förkyld som han varit. Det har bara handlat om ett par dagar och sen är han tillbaka på banan. Men det har funkat för oss.
Hoppas hon kryar på sig! :D
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sommar

Inlägg av Sommar »

Tack Ewa!
Så har jag tänkt och då var det inte så tokigt med andra ord :) Men hon blev bra trött på eftermiddagen idag och kröp upp i min famn och somnade.. Hon fick sova en stund, hade inte hjärta att väcka henne direkt.
Ja hoppas hon kryar på sig snart, och att det inte börjar om för femtielfte gången..
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej Sommar!

Jag vill bara berätta att jag alltid låtit min dotter sova ute fastän hon varit sjuk och fastän det varit MYCKET kallt (upp till -28 grader). Jag har resonerat som så, att sömnen är extra viktig vid sjukdom och om de inte sover inne så vad har man då att förlora? De fryser ju inte utomhus bara de har varmt på sig :wink:

Och en 5-minutare kan man alltid tillåta vid sjukdom, till och med en 20-minuters. :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Sommar

Inlägg av Sommar »

Tack Sagalinda!
Jag är väl lite larvig för det här med kylan.. Men ska skärpa mig eftersom det är en enorm skillnad på sömnen ute och inne på dagen!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"