kram anna
Träning -07
Hej alla!
Jag med min urkassa rygg hakar också på här. Det har inget med nyårslöfte att göra, mitt mål är att min rygg ska klara en graviditet till. Fick igår veta att min sjukgymnast var skeptiskt till det vilket förstås inte kändes så kul....
Dessutom sover jag otrolig mycket bättre sedan jag började träna regelbundet igen!
Så förra veckan ons: F & S skivstångspass - skitkul!
fre: F & S vanligt gympapass, har nu köpt terminskort
+ 3 sessioner med träningpass på pilatesboll
denna veckan: mån: gympapass
tors: gympapass
+ 2 pass med boll
Nu ska det hållas. Gått ut mellan 45 min - 1 h och 15 min med hunden och vagn varje dag hjälper inte ryggen mycket. Mest allmänkonditionen.
Mitt tips som fd gym och aerobicstjej (
) är att inte gå ut så hårt. 3 pass i veckan ÄR att gå ut HÅRT och risken att misslyckas stor. Var stolta för två pass hemifrån + vardagsmotion. Det är tufft nog som småbarnsmor!

Så förra veckan ons: F & S skivstångspass - skitkul!
fre: F & S vanligt gympapass, har nu köpt terminskort
+ 3 sessioner med träningpass på pilatesboll
denna veckan: mån: gympapass
tors: gympapass
+ 2 pass med boll
Nu ska det hållas. Gått ut mellan 45 min - 1 h och 15 min med hunden och vagn varje dag hjälper inte ryggen mycket. Mest allmänkonditionen.
Mitt tips som fd gym och aerobicstjej (
En goding till son född 0603 
Jaha, nu får mitt dåliga samvete hitta hit också... Eller dåligt och dåligt. En till här med skitkass rygg - tjena Jennie27! 2 diskbråcksop och varje gång jag fuskar med träningen kommer ryggskotten som ett brev på, ja ni vet. Men igår började jag - tillsammans med ett gäng äldre damer, ett par yngre gravida och en ensam liten herre - vattengympa. 45 min 1 dag/vecka. Det funkar bra för mig. Och så har jag lovat mig själv 20 min med powerball och hantlar varje dag under ensamleken. Blev bara en dag den här veckan. Håller på med så kul egetpyssel så jag kan inte slita mig, men det SKA bli.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Vilka stjärnor ni är alla =D>
Söndag igen... 8)
Är det ok om jag just denna vecka låtsas som man egentligen inte satt några mål i denna tråd
8)
Eller kan man helt kallt skylla på att jag imorgon är i v37...
Har INTE promenerat en enda gång - förutom idag. Efter förra helgens garagestädning så var jag helt slut i flera dagar. sedan har jag jobbat häcken av mig för att hinna klart på jobbet så jag kunde sluta i fredags. MEN jag hade barnen i gympagruppen i måndags i alla fall. fast jag lovar - det är inte jag som förevisar kullerbyttorna...
Som Anna säger "det gäller inte bara att inse sina möjligheter, utan också sina begränsningar". Det är nog min läxa i detta liv...
Kram
Söndag igen... 8)
Är det ok om jag just denna vecka låtsas som man egentligen inte satt några mål i denna tråd
Eller kan man helt kallt skylla på att jag imorgon är i v37...
Har INTE promenerat en enda gång - förutom idag. Efter förra helgens garagestädning så var jag helt slut i flera dagar. sedan har jag jobbat häcken av mig för att hinna klart på jobbet så jag kunde sluta i fredags. MEN jag hade barnen i gympagruppen i måndags i alla fall. fast jag lovar - det är inte jag som förevisar kullerbyttorna...
Som Anna säger "det gäller inte bara att inse sina möjligheter, utan också sina begränsningar". Det är nog min läxa i detta liv...
Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tack - gullig du är. Ska jobba på det och borsta bort Luther från axeln.
Ville bara så gärna återfå lite krafter efter lunginflammationen - har dock fått det nu tror jag och är "bara" vanligt gravidtrött.
Korrigerar också mig själv...
Sin kapacitet skulle det vara - inte möjligheter.
Quote:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
-
kattklo
Nä, nu får jag rycka upp den här samlingen människor
(självklart är ni ursäktade, ni sjuka, och gravida
)
Tis cykling + muskler 1 tim,15 min
Torsd. SKUllE det blivit detsamma, men då var jag sjuk och hade feber
Så jag tog revansch på lördagen istället med snabb promenad i kraftigt lutande berg, både upp och nerför, 1 tim 15 min. (trots baksmälla
efter tjejträff på fre-kvällen)
Söndag: Step-up-pass i grupp. Ny ledare som inte bara körde step, utan även mycket muskler.
Så jag är nöjd, det blev 3 pass som jag ville
kram anna
(självklart är ni ursäktade, ni sjuka, och gravida
Tis cykling + muskler 1 tim,15 min
Torsd. SKUllE det blivit detsamma, men då var jag sjuk och hade feber
Så jag tog revansch på lördagen istället med snabb promenad i kraftigt lutande berg, både upp och nerför, 1 tim 15 min. (trots baksmälla
Söndag: Step-up-pass i grupp. Ny ledare som inte bara körde step, utan även mycket muskler.
Så jag är nöjd, det blev 3 pass som jag ville
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jag och min kompis håller fortfarande på att försöka samköra våra tider, med oss själva och våra barns aktiviteter, så simning och gym ligger på hyllan en eller två veckor till...
Men...
I lördags pulsade jag i snön i skogen med hunden i två timmar och då med mycket berg inblandat, igår var jag i pulkabacken och sprang upp och ner med barnen och idag gick jag 30 minuter i mkt kuperad terräng och snö med hunden på morgonen.
Det duger väl?
Och Fjällmor, skäms inte över att du "bara" skottat snö! När jag jobbade som djurskötare och alla mina duktiga vänner tränade gym, spinning och aeorobics var jag ändå alltid starkast och hade bäst kondition när vi väl gjorde något sånt ihop! Så fram för "naturmetoderna"! Mer snöskottning åt folket!
Men...
I lördags pulsade jag i snön i skogen med hunden i två timmar och då med mycket berg inblandat, igår var jag i pulkabacken och sprang upp och ner med barnen och idag gick jag 30 minuter i mkt kuperad terräng och snö med hunden på morgonen.
Det duger väl?
Och Fjällmor, skäms inte över att du "bara" skottat snö! När jag jobbade som djurskötare och alla mina duktiga vänner tränade gym, spinning och aeorobics var jag ändå alltid starkast och hade bäst kondition när vi väl gjorde något sånt ihop! Så fram för "naturmetoderna"! Mer snöskottning åt folket!
-
Fjällfolket
blomman skrev: Och Fjällmor, skäms inte över att du "bara" skottat snö! När jag jobbade som djurskötare och alla mina duktiga vänner tränade gym, spinning och aeorobics var jag ändå alltid starkast och hade bäst kondition när vi väl gjorde något sånt ihop! Så fram för "naturmetoderna"! Mer snöskottning åt folket!
aaaameeeeen.... O:)
/Fjällmor
Denna vecka har jag tänkt komma igång med träningen. Lite lagom först eftersom jag fick barn för två veckor sedan.
Idag ska jag gå min första promenad- till Ica, som ligger 20 min bort. Lämnar Vega och Malte hemma ( under hans sovpass) och tar på mig mp3 spelaren. Blir 20+ 20 i alla fall. Får se hur jag klarar av det. Är svinkallt ute
(minus 15 grader) brrr
Rapporterar på söndag
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Fjällfolket
felåt
glömde rapportera
*Snöskottning - japp!
*Långpromenad - 1 [-X (sjukstugan ställde till det)
* Yoga - NADA
resultat - allvarligt samtal med maken om yogapassen
Bara för att jag utför min träning hemmavid betyder det inte att den inte ska respekteras [-( eller hur ....?
SÅ - ikväll är nästa yogapass enligt schemat, håll tummen
Häpp!
/Fjällmor
*Snöskottning - japp!
*Långpromenad - 1 [-X (sjukstugan ställde till det)
* Yoga - NADA
resultat - allvarligt samtal med maken om yogapassen
SÅ - ikväll är nästa yogapass enligt schemat, håll tummen
Häpp!
/Fjällmor