Stormen

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
J och Å

Stormen

Inlägg av J och Å »

Vi bor i norra västmanland, så stormen kommer väl antagligen dra förbi.

Hur har ni andra det?

Är lite nyfiken på hur långt det gått och hur det ser ut på olika ställen i landet.

Hakar ni på?

Här har det börjat blåsa, och töar för fullt. Vi är förberedda. Har eget vatten och så, så i går fylldes det på i flaskor, ved är huggen och redo att stoppas i vedspisen, ska hämta fotogenkamin hos pappa.

Hur har ni andra förberett er?

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
siri

Inlägg av siri »

Vi bor i Skåne och här stormar det på rätt bra. Fast jag tyckte nästan att det var värre inatt.

Barnen och jag provianterade igår så att vi kan hålla oss hemma hela dagen. Och så lyckades jag övertala maken att ta taxi till jobbet istället för cykeln. Han verkade glad för det när han ringde nyss...

siri
fyra älskade ungar
Miani

Inlägg av Miani »

Vi bor i Borås och här stormas det för fullt! Vi har väl inte förberett oss så mycket mer än att vi åkte och handlade mat igår istället för idag som vi tänkt, och så har jag kokat vatten och har på termos att värma lillans puré med om strömmen skulle gå... :)
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Skånekusten här också och visst blåser det rejält. Men det KÄNNS inte riktigt lika illa som Gudrun... Men inte ger man sig ut precis. Det ska tydligen avta här någon gång under seneftermiddagen. Men är man inne och tittar ut är det ändå lite spännande - och solen skiner ju :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tänker på er därnere i södern. :wink: I Östersund snöar det lite stilla, annars lugnt. Mina föräldrar bor i Ystad så jag har fått utförlig rapport, även om inte de är värst drabbade (än så länge)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Här kommer rapport från Göteborg, från en som trotsat varningen om att gå ut... :roll: #-o . Spenderade natten på Hönö utanför Göteborg, i en liten stuga (17 m2?), och det blåste rejält. Jag och kompisen vaknade till vid 4 av vinden och var tvungna att kolla lite på nyheterna. En trädgårdsstol i trä for omkring lite i trädgården. Och det regnade in genom fönsterkarmen... :D .

I morse undrade vi om båten skulle gå in till stan, men se det gjorde den! Stenafärjorna inställda - men lilla bilfärjan Hönö-Varholmen gick :!: Det gick fort i medvinden, 7 min istället för normal 15, men annars lugnt!

Inne i Göteborg blåste det desto mer (har börjat mojna nu), utanför köksfönstret ligger en taknockspanna, plus att man ser att en del pannor fattas på husen runtomkring. Har dock sett en och annan cyklist :shock: ute idag.

Men någon Gudrun tror jag inte det är...
/Jenny
J och Å

Inlägg av J och Å »

Huvva.

Kom på att de värst drabbade inte lär kunna förmedla sig här, de har väl antagligen ingen ström.

Modigt av dig Jenny att ut på vattnet fara. :shock:

kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

...fast nu trillar ett träd utanför fönstret också... :? :shock:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Här i Ulricehamn stormar det på bra... :?
Vårt fina pilstaket som vi sate upp runt uteplatsen vi gjorde i somras är i spillror.
Växthusrutorna har blåst ur på ungefär halva växthuset (det som är så dyrt att fixa :cry: )
Och så har "hallonstaketet" blåst omkull.
Och så har brevlådelocket blåst av. (handmålad kopia av vårt hus som jag jobbat många timmar med)
Ja, det är vad som är hittills.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:Hej! :D
Här i Ulricehamn stormar det på bra... :?
Vårt fina pilstaket som vi sate upp runt uteplatsen vi gjorde i somras är i spillror.
Växthusrutorna har blåst ur på ungefär halva växthuset (det som är så dyrt att fixa :cry: )
Och så har "hallonstaketet" blåst omkull.
Och så har brevlådelocket blåst av. (handmålad kopia av vårt hus som jag jobbat många timmar med)
Ja, det är vad som är hittills.

kram anna
Uschusch. (Skit, nu körde Anja ur också... :evil: ).
Håll er inne - otäcka saker hände i Motala :cry: .

Kram J
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, vi håller oss inne, nästan alla i alla fall.
Far i huset var just nu tvungen att åka till sitt jobb. Han jobbar som ekonomichef på stan´s elbolag, och det var lite körigt där...

Och jag som tänkt åka på step-up ikväll (det var första idag :cry: ) Men jag håller mig inne, och tränar här hemma istället.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ojojoj! Håll i hatten och håll er inomhus! :shock:

Här har det börjat blåsa upp litegrann från att ha varit förädiskt kav lugnt med strålande solsken hela dagen.

Kram Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Här tilltog det och blev riktigt illa vid 12.30-tiden och eskalerade nog runt 13-14, men det är fortfarande riktigt riktigt illa. Maken var ute i bilen och monterade in nya bilbarnstolarna och kom in fullständigt sjösjuk för att bilen gungade så... :shock: :wink:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men jisses mänskor :!:

gör som vi i norrland -
håll er INNE när moder natur ryter till [-X

:heart:

/Fjällmor
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Vi höll oss inne när man skulle. Förutom maken som var på husvisning själv för mäklare går visst ut även när det stormar. :wink:
Sen när det mojnat ngt var vi på stort barnkalas i scandinavium kongresshallen med Allgott och Vilgott med makens jobb, det var ganska bra action där också! :lol:

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"