Bebis -07, kanske... Fler?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Lua

Inlägg av Lua »

Jättegrattis :!: \:D/

Hur tätt blir det mellan dina små? Ett tips är att skriva in när barnen är födda i din signatur. Jag har som du ser i min signatur hela 11 månader mellan mina!

Kram och grattis igen från Lua.
sandrasundell

Inlägg av sandrasundell »

Det blir ca 18 månader mellan så jättetätt tycker jag inte att det är... :D Men ser jag mig omkring på andra mammor så verkar minst två år mellan barnen vara standard... :lol:
Mamma till Idun född 0601 och Opal född 0709. Sandra till Ivar och Arvid födda 96 resp. 97
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Ja, så verkar det vara. Det stackars äldre barnet ska ju inte behöva lida för att föräldrarna är så egoistiska och vill ha barn tätt, eller hur brukar det heta... :x

Jag vet inte vad det är med mig. Men denhär senaste tiden (ungefär sen bröllopet) har jag bara känt att jag vill ha LIV, bebisar, kattungar, hundvalpar, krukväxter - allt som ska tagas hand om! :shock: Någon sorts mammaklocka som ringer för en ny bebis?

:arrow: Så nu har vi också börjat gå i hundtankar också. Men vi får se hur det blir med den saken. Det är svårare och mera komplicerat att skaffa hund än att skaffa barn, ju! :shock: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
sandrasundell

Vi går i pakt med barnet! Dumma dumma mammma och pappa som vill ha flera barn!! Å när jag fortfarande är bara så liten!! :lol: :lol:

Jag förstår precis hur du känner där med livet för jag känner lite likadant. Hundvalpar är bar för dom blir rumsrena mycke fortare än bebisar... :D Själv har jag utöver de tre musketörena hästar som ska pysslas om och det trivs jag kalas med. Kanske ngt för dig? :)
Mamma till Idun född 0601 och Opal född 0709. Sandra till Ivar och Arvid födda 96 resp. 97
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Det verkar som om det kan bli tillokning har i september, om allt gar vagen. [-o< Ar i sa tidigt stadium sa mitt hurrarop ar valdigt liiiiitet.... \:D/
3 fina...2005, 2007, 2010
sandrasundell

Ett jättegrattis till ditt lilla hurrarop!! =D>
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

tack! Grattis till dig med ser jag i din signatur!!
3 fina...2005, 2007, 2010
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Nu har jag och darlingen varit och tittat på vår lilla rulltårta, nummer fyra. Världens finaste bebis!

Vi möttes på sjukhuset denna vackra, kalla men soliga vinterdag för att få tjuvkika lite på nästa syskon. Varje gång är det ett lika stort mirakel! Det går inte att vänja sig. Det lilla barnet nojsade även denna gång runt med händerna framför ansiktet och sparkade med de små fötterna som var skrämmande lika pappas i profil. :lol:

Jag känner mig alldeles tagen och har gått med en glad känsla i magen hela dagen. Det finns verkligen kärlek till en till! Eller som äldsta storebror sa: "Det blir ju en ny sorts kärlek när nästa bebis kommer, en kärlek som vi inte har haft förut." Han är ju rutinerad. Och har helt rätt.

Kram Jannika
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D
Grattis till alla som väntar smått i den här tråden. :D Verkar som att det blir lite bebisar 07 :wink: Jag har ju redan ploppat ut min :heart: och han vill såklart ha sällskap här på forumet :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

:shock: Det gick snabbt i bebisverksta'n. Fick nyligen ett possitvt besked. Så jag gör som mamma S och tjoar ett liiitet jippi. Blir väldigt skråckfull i dessa lägen. Vågar knappt uttala det högt. Går allt vägen så blir detta också ett september barn.

Grattis till alla som väntar och har fått. :D :D Och tummarna hålls för alla som så gärna vill. [-o<
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis, grattis :D Så alldeles underbart - en liten höstbebbe :heart:
Sköt om dig :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

grattis! :D

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Grattis Lollo till bebisen så här lite i smyg så vi inte drar på oss det onda ögat. :wink:

Kram Jannika
vanna

Inlägg av vanna »

Åh, jag kan inte bestämma mig för om vi ska våga försöka få ett barn till...

Det är lite nu eller aldrig för oss. Jag längtar. Men har blivit så skör efter mina förlossningar, blivit deprimerad och det har tagit tid att komma upp igen. Fast väl uppe så är det ju värt allting :heart:

/ Vanna
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Vanna!

Det måste ju inte bli likadant en gång till, eller hur?

Om du dessutom är mentalt och praktiskt förberedd på det kan du ombesörja div stödjande och stöttande människor och omständigheter innan trean dyker upp. Bädda lite mjukt för dig och bebben.

Det ÄR gossigt med nummer tre! :heart: Mer erfarenhet och lugn och mindre orealistiska förväntningar. Mer njutbart, är min erfarenhet. :D

Varma kramar Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"