I sommar funderar jag på att ta med min dotter och åka till Öland med mina föräldrar och bo i stuga en vecka. Min dotter kommer då vara lite drygt åtta månader.
Jag har läst i BB att en separationsfas infinner sig då och man inte ska ändra miljö och människor.
Funderar nu på hur jag ska göra? Min dotters moföräldrar bor ca 50 mil från oss och träffas därför inte så ofta. Hon får ju träffa morfar och mormor ganska sällan men under mer intensiva former då det sker. I stugan på Öland blir ju allt dessutom fullständigt nytt för henne.
Min dotters pappa ska jobba hela sommaren så jag tycker det skulle vara roligt att komma iväg lite men vill ju inte göra det om det inte är bra för min dotter. Behöver lite råd här. Undrar även om hon tar skada av att separera ifrån sin far under lite drygt en vecka?
Resa bort vid åtta månader
Jag skulle åka utan att blinka om det var viktigt för mig och det låter det som det är för dig. Du är ju med, och kan se till att hon får lugn och trygghet om hon får det jobbigt. Det är inte alls säkert att hon mår dåligt den veckan och kanske inte alls, vi hade ingen åttamånadersångest alls knappt, men vid 18 månader däremot. kom nog dubbelt eller fyrdubbelt rättare sagt..
Kram H
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
och till en lillebror född 2008