kvävningsrisk eller?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Rica

kvävningsrisk eller?

Inlägg av Rica »

Hej alla! :D Har en ganska stor Olle på 8 månader som sover sina två dagslurar ute på mage i sin vagn :D . Till saken; jag är rädd att han ska kvävas :? :shock: . Det har varit trångt länge i insatsen och det blir ju värre när han ligger på mage :roll: . Ofta ligger han med näsan pladask ner i kudden och med bylsig overall tycker jag det känns obehagligt :( .

Storebror som sov på rygg låg i insatsen tills han var 9,5 månader men idag har jag tagit ur den och nu ligger Olle på den delen som man kan göra sittvagn av. Med sin fäll och åkpåse är skillnaden marginell- fortfarande supertrång upptill :cry: . Kroppen är det ju ingen fara med utan det bli så litet utrymme att vända huvudet på. Har andningslarm! Funderar på att ha honom på rygg fortsättningsvis( om det går) när han sover ute och på mage inne på natten. Hur gör ni andra!?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vi kör rygg i vagnen och mage i sängen (i ungefär 5 sekunder, sen ligger han på rygg /sida :roll: :lol: ). Magläge i vagnen får INTE plats längre...
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Min minsta sover gott i vagn på mage, 14 kilo tjockis, overall, fäll, 16 månader gammal :D Inga problem...

MEN, vi har haft perioder när hon sovit på rygg i vagn och på mage i säng.
Fast jag har o andra sidan aldrig haft larm i vagn utom om hon sovit i den på natten.

Över fällen, under ansiktet har jag ofta haft en bomullfilt så man inte tycker att det ser så luftfritt ut :?

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"