Plockar upp den här tråden igen för vi har nog faktiskt en liten fnurra nu.
Efter ett kort återfall att somna snällt vid 12.00 fick vi till slut skjuta fram middagsluren till 12.30. Nu sover hon 12.30-14.00. Vi väcker henne i stort sett varje dag. Allt gott och väl ett litet tag, men nu har vi stora problem vid läggningen på kvällen istället.
Vi har natt 19-07. 18.30 är det välling och sedan bus och lek fram till tandborstning, lite mer bus och sedan i säng. Vi är ordentligt bortskämda med en trötter som gärna somnar direkt efter välling. M ao har vi ofta nattat före 19.00.
Nu däremot är det stora protester vid läggdags. Vi lägger som vanligt och sedan följer minst en halvtimme med arga rop innan det blir tyst. Vi gör inget alls åt detta. Igår kände jag mig dock tvungen att sätta punkt efter 40 min av hojtande med en mycket BESTÄMD ramsa. Då tystnade det relativt snabbt...

Påverkar förskjutningen av luren mitt på dagen såpass mycket???
Eftersom Vega alltid varit så lätt att lägga samt trött vid läggdags vet jag inte riktigt hur vi ska tänka. Vi kan väl inte dra NED på sömnen än? Jag vill behålla middagsluren så länge det bara går, men helst inte korta av natten heller....
Hon är inte van vid underhållning- att ramsa ytterligare en gång som igår är ytterst ovanligt. Hon sköter nästan undantagslöst ev uppvak på natten utan åtgärd, ibland enstaka pangramsa på morgonkvisten men det är också allt.
Vega är snart 21 månader och det har hållt på i över en vecka nu.
Tacksam för lite råd kring detta
Linda