Vagningen som kom av sig...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TorpSara

Vagningen som kom av sig...

Inlägg av TorpSara »

Första natten med riktigt schema efter standardmodellen sov ju King Edvard över 01-målet. Han har haft de tendenserna sen födseln, sover gärna och mycket på natten, och understundom hela sextimmarsnätter. MEN sen ca fem veckors ålder har han ätit två gånger per natt och nu den senaste veckan ibland tre(!). Så barnets fader utrustade sig i natt med en myckenhet av jobb och modern med örproppar. Tio över fyra kommer den ömma fadern upp med en halvsovande son som är hungrig. "Hur har det gått?" frågar jag, sömndrucken och med medlidsam stämma. Jotack, det här är det första jag hör från honom sen jag nattade honom klockan 22 blev svaret.:roll: Håhåjaja, är det att ses som en klurig gosse som vill slippa vagnas eller ska vi hoppas på god trend? :D

Tusen ntavk kära galna Anna för standardmodellen! Här ska missioneras! :thumbsup:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tror att det är attityden som sätter sig i väggarna. Ni bestämmer er för något och så blir det liksom så. Låter konstigt, men det är inte ovanligt.

Det är ju klart bra start i alla fall. Blir det inte så varje natt, så är vagningen ett bra verktyg, men fortsätt förvänta er att han sover gott :D Sikta på 6 timmar i några veckor till, sedan 8, 10 och så småningom 12 timmar när han är runt 4 månader.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"