Du har tolkat det hela rätt. Gråten är nyanserad o ibland känns det, precis som du säger, som om hon VILL gråta o gnälla. Det har jag lärt mig urskilja. Den sortens gråt biter inte på mig. Det är bara det att senaste tidens skrik har varit annorlunda o skrämmande att höra. Därav min oro o frustration.
Imorse hade jag försovit mig o blev väckt av min man 0720. Jag hoppade upp o kände mig hemsk som låtit henne vänta i 20 min på mat. Men så fort jag tittade in i sängen så kunde inte jag annat än le. Hon låg o smaskade på nallen o var alldeles tyst. Hon sken upp o blev väldigt glad när hon fick se mig o jag bara smälte...
Idag gick läggningarna lite bättre. ...inte lika hysteriska skrik. Som jag nämnde tidigare så bytte vi schema (from 24 jan) för att få godmorgon 0700. Fortfarande gäller 12 timmars natt men hon somnar inte förrän ca 2000 (gamla tiden). För tredje natten i rad så klarar hon av att sova till 0700, alldeles själv o utan ramsning. Mycket positivt!
Trots att nätterna går bra så fortsätter hon att gråta sig till sömns. Hon är emot solfjädern o blir väldigt arg o spänner sig när jag trycker. Hon protesterar även vid tillrättaläggning (upp med armar, huvud åt höger etc). Jag hinner knappt dra upp armarna förrän hon drar ner dem igen o huvudet ska INTE åt höger. Jag har testat hur länge hon kan hålla på, varit envis o dragit upp o ner säkert 10 gånger men nej... Man förvånas över den kraft en sån liten har. Så här har hon varit under hela kuren. Jag har därför valt att inte bråka med henne utan trycker lätt på kroppen (trots att armar, ben o huvud är åt fel håll) o går ut med ramsan x4. Idag blev hon även arg när jag bekräftade efter att hon varit tyst en stund.
På 90min promenaden så stannade jag vagnen o gick in i en affär. Då vaknar hon, efter bara en halvtimmes sömn, o börjar gnälla. Det krävde fortsatt gång för att hon skulle somna om. Jag tittade inte in i vagnen utan lät henne ”prata av sig”. Det tog ca 45min med ramsning o sen blev det tyst. Hon somnade om o fick marginalkvarten som bonus.
Vikten är ok, fast tillväxten är inte lika snabb längre men jag antar att det har med utvecklingen att göra. Aptiten varierar från dag till dag o smakisarna börjar smaka liiiite bättre. Vad gäller ögonen så håller det på att utredas.
Jag måste erkänna att nu när jag håller på o skriver hur det har gått så inser jag hur det sakta men säkert ändå någonstans har gått framåt. Det ger ny kraft att orka lite till!