NYÅR

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Susan_2005

NYÅR

Inlägg av Susan_2005 »

:?

Vad kommer ni göra med min ert barn till nyårs slaget?? Min son är nu ett år och sover vanligtvis vid tolv, men vet också att han är i en fas då han kan väckas relativt lätt om vi skulle vilja. Tror ni ändå att han kommer att sova vidare trots att grannarna smäller raketer och annat?? Själv smäller vi inget då vi tycker så synd om djuren i naturen.

Hur kommer ni andra att göra och vad är er erfarenhet från andra nyårsaftnar??
/Susan.
Sussie m lillen.. Född 051206
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag vet inte om jag missuppfattat din fråga men menar du att ni skall väcka sonen vid tolvslaget :-k :?:

Förra året var min dotter drygt 6 månader och vi bodde mitt i Göteborg. Massor med fyrverkerier med andra ord. Vi lade henne i vanlig tid och hon sov igenom allt smällande utan ett pip... 8)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Karl var 9 månader vid nyår första året, kurades vid 5,5 mån. Vi var allt lite oroliga. Men inte ett knyst från honom. Och inte förra året heller.

Skulle han vakna så kan ni väl bara ramsa.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Susan_2005

Inlägg av Susan_2005 »

Vad bra det låter. Hoppas att det kommer att fungera för oss också. Självklart önskar jag att han kan sova igenom tolvslaget då han ändå inte förstår så mycket av det och ändå kommer att vara otroligt trött dagen efter i sådan fall.

vi testar att låta honom sova igenom och hoppas att det kommer att gå.
Tack för era svar.
/Susan.
Sussie m lillen.. Född 051206
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lycka till, det kommer att gå jättebra :thumbsup: Och precis som J och Å skriver har ni ju ramsan att ta till vid behov :D
mia75

Inlägg av mia75 »

När någon av mina har vaknat av smällarna har jag tagit upp dem och burit dem till fönstret där de ett tag har fått beundra dessa märkliga saker på himlen. När de tröttnat har jag helt enkelt nattat om dem utan problem. :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Tre nyårsaftonar har passerat i centrala stockholm och aldrig har stora tjejen vaknat fast det låter som bomber slår ner utan för fönstret :D
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"