Tack alla, för ert engagemang!!
Jag nämde denna tråd för min sambo, som sa "Men det behöver du inte fråga på Forumet! Jag har ett sånt program på jobbet, jag kan kolla upp henns personnummer på 2 minuter till dig!"
Så då är DEN biten löst.
br: jo, kronofogden hänvisade till Skatteförvaltningen ang. personnummer, men jag förstod inte när jag kom in på hemsidan...
Sagomamma: Bor din kund i Flen... ?:shock:
Tyvärr verkar det finnas en del såna här människor, så det vore väl konstigt om det vore samma
Katarina-Mamma duracell: Jag har skickat fakturor, påminnelser, samt ringt ett flertal gånger.

Sista gången jag ringde var jag kort i tonen och sa bl.a kallt:
"-Inte ska det behöva gå så långt som till Kronofogden?"
Då blev det fart på henne, hon skulle åter igen kolla upp hur det låg till, och betala nästa dag. Dagen därpå fick jag ett mal där det stod:
Hej Anna.
Har kollat inbetalningen igen och vet inte varför betalningen inte kommer rätt. Har nu dubbelkollat PG-nummret och gjort inbetalningen igen. Hoppas det blir rätt denna gång. Ber om ursäkt för allt krånglande men det har varit väldigt rörigt en tid så antagligen spelar den männskliga faktorn oss ett spratt. Sköt om dig och de dina.
Hälsningar XXX
Visst låter hon trevlig?? Det är bara det att nu har det gått 2 veckor sedan mailet kom, så åter igen var det en kuliss...Inga pengar. Jag börjar ilskna till ordentligt!

Summan är på 1.555:-
Jag har namn, adress, mailadress och telefonnummer.
Kokos: Ja, lite läskigt faktiskt...

men i såna här fall BRA!
Fakta från Kronofogden:
Jag ska ta reda på födelsenummer.
Göra en slags ansökan hos dem i ärendet. Det kostar mig 300:- Men detta läggs på fakturan, och betalas av kunden i sista änden. OM däremot kunden inte betalar, får jag betala de 300:- och även en avgift på mellan 500-1.000:-...
Inkasso låter intressantare. Lägger de på sina kostnader, som duracell skriver, får jag min summa ändå.
Är det däremot som Anna O skriver, så att man måste betala en årsavgift lär de inte vara aktuellt. Jag gör nog inte om denna tabbe igen...
Kollar man vem som har hand om inkasso i kommunen via kommunens växel då?

Jag är så ovan att jag inte alls vet hur man gör, men samtidigt ettrig på att inte ge mig i detta fall!
kram anna[/i]
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.