Hej!
Tänk att jag sitter och surfar på forumet en nyårsafton

, men det är kanske inte så konstigt. Vi är egentligen inne hos grannen och firar men är nu inne och lägger storebror. Det är nu den lugna delen av aftonen börjar...
Vad vill jag då fråga om (förstår ju att jag inte får svar ikväll

): jo, lillen 4 månader har haft VÄLDIGT svårt att somna in igår kväll och nu inne hos grannen. Jag förstår inte vad det beror på. Igår blev miniluren innan kvällspasset kortare än vanligt då vi var och handlade på en stormarknad. Idag krånglade em-luren (12.30-14.30) redan efter en timme. Inget av det jag har berättat är direkt ovanligt, men alltmer sällsynt. Det som hände igår kväll och nu i kväll är att han skriker rätt mycket och tystnar bara vid vagning. Usch, ikväll tog det EN OCH EN HALV TIMME innan han somnade

.
Jag erbjöd ikväll mer mat strax innan läggning, men han ville ej ha.
Imorgon har vi tänkt vi skall lägga honom i spjälisen om natten för första gången. Han har varit jätteduktig och klarat hela nätter/uppvak själv i ca en vecka.
Det här med maten är ju fortfarande ett litet problem (kanske bara för mig

??). Vi har gått över till Baby Plus och ett bra pass äter han 220 ml, men då får jag ge vid 2-3 tillfällen under en och samma timme. Jag har bytt napp så att det skall flöda bättre. Han måste ha minst 4 h mellan måltiderna och det blir ju svårt det sista målet. Han får en flaska i sömnen vid 21.30/22 för att fylla på det ofta så dåliga kvällsmålet. Ibland dricker han mycket, ibland knappt något alls....
Oj, nu måste jag nog in till grannen igen.
Gott Nytt 2007!
Kram Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06