Jo Jannika det är helt rätt!
Problemet med översättning från Hebreiska är - om jag förstått det rätt - att jungrfu = ogift kvinna = oskuld, naturligtvis...
MEN: när vi nu ändå har tagit upp DEN saken kan jag inte låta bli att nämna en rätt så intressant detalj i den diskussionen, det är ju ändock kackelforum... 8)
Kungens livläkare i Sverige på 1800 - talet har dokumneterat ett rätt så intressant fall av jungrufödsel - jo, du läste rätt - i Sverige...
Tjene i fråga var en fattig bonnaflicka, men när det väl var dags var det snart uppenbart att något var väldigt fel; så det skickade ilbud till livläkaren så fattiga de var...
Han kom. Och försökte sitt bästa = första svenska kejsarsnittsförsöket! Men tyvärr: det gick inte att rädda flickan eller barnet.
I sådan fall gjorde man obduktion redan på den tiden, och där kom man fram till att flickan var oskuld...

8-[
Detta är ett fenomen som idag kallas "featus within featus" - vilket innebär att flickan hade sedan födseln burit sin egen tvilling inom sig - fråga mig inte hur det där fungerar... så då försökte kroppen i tonåren att föda fram tvillingen... och tjejen var, mycket riktigt, oskuld.
Det roliga är, att jag läste i - om det nu var aftonbladet eller expressen - en precis likadan historia - fast den här gången var den gravida tvillingen en indisk man.

Han var 36 år gammal när han fick plötsliga buksmärtor, och skulle in för operation. I hela sitt liv hade han fått höra, att hans enorma mage påminde mest om en gravid kvinnas... och mycket riktigt; vad hittade man inne i magen, om inte hans tvilling - död, naturligtvis... (men ändå; han måste ju i sådana fall haft livmoder och hela kittet, annars kan ju inte bebisen ha växt öht...

)
Men den här sortens rövarhistorier får en ju klart att fundera på en annan känd "jungfrufödsel" - från A.D. 2000 år sedan...

Det som - om det var ett liknande fall - är verkligen uppseendeveckande är ju då, att tvillingen skulle ha överlevt... och mamman också! 8-[
Nu skall jag ta ett bad, och sluta svamla...