Har inte lusläst hela tråden på en gång så ursäkta om jag fattat något fel men ett par saker slår mig.
Du behöver ju inte mata direkt när han vaknar. Jag har börjat vänta lite, bytt blöja, socialt umgänge... dock inte lämnad med leksaker, det funkar inte. Däremot prat, ramsor och kittel.Problemet har varit att det nu är 3.5 timmar mellan måltiderna istället för 4 som det var förut (mat kl 7, 10.30, 14, 17.30). Och det märks på aptiten. Edvin har inte alls ätit lika bra som vanligt.
När det gäller nattsömnen så har vi haft 20-07 sedan tidigt. Så är han en sömntuta så kan nog lång natt fungera.
Hur länge sover han på daglurarna om han får bestämma själv? Min lille går knappt att väcka efter 2.15 på förmiddagen men vaknar gärna själv efter 1.5 på eftermiddagen och efter bara 45 min på kvällsluren. Men för oss funkar det bra att ha det så. Och det är faktiskt inget kvällsgnäll alls före läggning.
Kanske behöver Edvin lite mer sömn inför sista vakenpasset? :-k Han verkar inte nöja sig med 45 min eftersom han inte orkar hela sista 2 timmar. Är det svårt att kapa här och där skulle jag nog satsa på senare läggning, kanske 20, och se till att han är utsövd och glad på dagen.
Varma hälsningar
Carin