Ni som "känner" oss sedan början vet att vi har haft problem med insomningen som tagit ungefär 20-30 min med skrik och ledsamheter trots att vi alltid lägger henne glad.
Hon sover bra när hon väl har somnat och får väckas varje morgon - då på strålande humör.
Dessa problem har kommit och gått sedan i somras.
Vissa veckor somnar hon som en prinsessa utan ett pip men så kommer dessa svackor när hon skriker och gråter och är alldeles förtvivlad.
Varje gång dessa svackor kommer så har jag gått in och lagt tillrätta samt använt solfjädern med framgång. Anledningen till att jag gått in är att hon somnat fint dagarna innan och så blir jag orolig och "kollar läget" när hon plötsligt börjar skrika.
Nu har detta pågått (skrikandet) i 3 dagar vid läggning och jag ramsar endast men det tar iallafall 30 min av storgråt.
Vad ska vi göra?
Är detta "normalt" beteende eller varför fortsätter hon inte att somna lugnt
Känner mig värdelös - speciellt eftersom jag läser Barnaboken varje kväll och där påpekas det x-tra mycket att ett barn som får rätt besked inte skriker så varför skriker vår dotter i dessa perioder
Hon får tillräckligt med mat, social delaktighet, utevistelse och kärlek och är alltid en solstråle med full fart - utom just vid läggning.....
Snälla ni - hjälp oss tillrätta igen.
Ska tillägga att vi har gjort på samma sätt sedan hon var bebis ( 2,5 mån) så det beror knappast på att hon inte vet våra "rutiner" ( hon är idag 14 mån)