Spännande SAKER att betrakta - tips?!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Mindy

Spännande SAKER att betrakta - tips?!

Inlägg av Mindy »

:D
Taskig fantasi här. :wink: Viktor signalerar att han är trött på sina utkiksposter; titta på mobilen, ligga och slå på en barnvagnsleksak, spegla sig, kolla på storebrors bokomslag, prata med apan vid skötbordet, titta på ett färggrant tyg som vi brukar hänga fram.

Det som roar herrn fullt ut just nu är, förutom att vara delaktig en stund i bumbon eller ligga i en hög tvätt :lol:, en liten prasselbok att dra över sig och att snurra på björnarna på babysittern.

Fler förslag på SPÄNNANDE SAKER att betrakta mottages tacksamt :!: :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

hej :D här e de tidningar att prassla och smaka på som är favoriten sen att man blir kolsvart i ansiktet :wink: är det ju värt.
barn födda 04/06/08
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Hej!

Jag har märkt detsamma på Victor snart 3 1/2 mån. Jag brukar ge honom vispar, stora skedar, te-silen och när jag gör mig i ordning på morgonen är han med på skötbordet intill och får då en kamm att hålla i. Färgglada flaskor med saft i eller ketschupflaskan är också populärt. Han ligger på bordet när jag äter :lol: det gillar han (men inte BVC sköterskan förstås).
Ett äpple en skalad morot har han ibland. Lagt honom på en räfflad borddukk vid händerna. Ja, det kanske kan ge lite inspiration.

Kram
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
jennie27

Inlägg av jennie27 »

En snuttefilt av mjukt tyg var en favis i den åldern, då kunde han leka "enmans kurragömma" och lägga filten över ansiktet och prata och veva med armar och ben samtidigt. Roade länge både i och utanför sängen. :D
En goding till son född 0603 :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Lille E ligger bara och fäktar. Han greppar inte så han har lite svårt att roa sig själv på det sättet och jag märker också att han är lite less. Men jag byter ut sakerna som han får titta på: brorsan har många roliga strumpor som går att fästa i mobilen/babygymmet. Liggandes på mage får han titta i olika böcker och så får han låna färgglada saker och gosedjur av storebror att titta på. Förpackningar i alla former är bra att ha. Storebror leker affär med grejerna och lillebror spanar in form och färg :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Mindy

Inlägg av Mindy »

Lillsprudlis skrev: Ett äpple en skalad morot har han ibland.
:shock: Oj, du är en tuffing! :lol: Vi har inte börjat med smakisar än men snart, snart! :wink:

Tack alla! :D Viktor greppar inte ännu heller, eller tappar åtminstone lätt. Morot eller äpple är lite för stort. Han biter och suger på sina händer så att han nog kommer att få våteksem. :lol: Föredrar det före bitringar och saker för närvarande.
Nu har jag sänkt ned mobilen så att han kan slå på den och det gillas. Han är fö nöjd hela dagarna så det var inte det utan mer att jag känt att det är dax att vidga vyerna för han har varit lite ointresserad när han lagts där. Igår tittade han på förpackningar när vi städade skafferiet. :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"