Lillkillen har hunnit bli 3 veckor och ett problem har uppstått. Han äter och sover bra hela dagarna och på nätterna med förutom målet vid 18-19,00 tiden. Han kastar i sig maten och sväljer mycket luft, har jättesvårt för att rapa (har ganska svårt vid de andra målen med) och detta leder till skrik och tårar. Efter första omgången eller det som blir av den, så går det inte att få i honom mer. Han skriker och hackar med huvudet, men suttar hysteriskt på sin napp så hungrig är han. Jag har med god attityd av självklarhet erbjudit honom bröstet både liggande sittande och stående.
Det är inga problem med att det är störande i huset för övrigt eftersom storasyster redan sover då (tack Anna!) så jag är inte mer stressad under detta mål än något annat under dagen.
Jag känner att frustrationen börjar komma nu och jag mår dåligt när jag vet att han är hungrig och kommer inte till ro. Ska köpa minifom imorgon för att lätta på trycket i magen på honom.
Är det någon som kan komma med bra rap-tips och på vad jag ska göra för att få i honom maten. Är det kanske en ökningsperiod nu och hur gör jag då. Ska jag pumpa ut innan och ge honom från flaska detta mål?? Är det bara att stå ut i några dagar till??? Detta har hållit på i ca 5 dagar.
Hur hade ni gjort, någon som känner igen sig????
Det blir ju helt fel med sovning och ätande under natten och rutinerna kommer ju helt på ända.
Svar emottas vänligen