börjat med kuren ikväll, behöver råd

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
br

Inlägg av br »

vi hade sonen i vårt rum inldeningsvis. Och jag kastade bara fram en ramsa från liggande läge och sonen somnade om! :D Dock kunde han inte se oss! Så avskärming är det viktiga!!

Britt
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hejsan!

Vi är ikväll inne på vår kurnatt nummer 11(tror jag).
Vår flicka har nu sovit som en prinsessa i flera nätter :heart: . Hon kan vakna till ett par gånger inom en kvart på natten men oftast behöver jag inte ens göra något utan hon reder ut det själv och somnar om :D .
Det är helt fantastiskt vilken skillnad det är på både hennes och min sömn nu!! Hon äter som en häst på dagarna och har börjar prata jättemycket!! Vi är så glada över denna förändring och vet inte vad vi skulle tagit oss till utan den hjälp vi fått här och av boken!
Till alla som tvekar och känner för att ge upp, GÖR INTE DET, fortsätt kämpa! Ni och ert barn kommer att bli belönade med sömn, glädje och nya krafter!

Hälsningar från två "nya" tjejer med humöret i topp!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:

Tänk om du ville skriva ner historien, att avslutas med detta ditt senaste alldeles underbara inlägg, till en liten rafflande rapport på "Livet efter kuren - en uppmuntran" :?: :!:

Härligt vore det och nyttigt, nyttigt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hej Anna!

Nu har jag lagt in min berättelse under Livet efter kuren.

Tusen tack för att du finns :heart: !
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh va härligt! :lol:

Grattis \:D/ och TACK! :heart:

/Fjällmor
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hej igen!

Måste bara berätta att inatt har jag inte hört av vår flicka mellan 20-07.30 :thumbsup: :heart: ! Jag har sovit som en stock i 7.5 tim :P .
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :lol:

Och tusen TACK :heart: En fantastisk berättelse :lol:

Sov nu så underbart - 7,5 tim duger då inte. Du behöver minst 8. 10 som zombie :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hejsan!

Nätterna med vår dotter har fungerat jättebra tills i natt. Då vaknade hon en gång i timmen och grät och jag ramsade. Hon somnade då om och vaknade sen igen. I morse upptäckte jag att hon blivit förkyld. Ska man köra påmed kuren som vanligt eller är det något man ska tänka på när barnet är förkylt?
Lua

Inlägg av Lua »

Jag har gjort så att jag kör på med schemat som vanligt, men låter henne sova mera genom att använda marginalkvartarna. Man kan också låta någon 45-minutare bli 1,5 timme om det behövs. I övrigt har jag undvikit förändringar.

Lycka till :!: Kram från Lua. :heart:
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hej!

Tack för tipset! Jag gjorde inga förändringar mer än att hon sov lite mer på dagen vilket fungerade jättebra. Nätterna ändrade jag inte alls vilket också fungerade bra :P .
Lua

Inlägg av Lua »

Skönt att höra :!: Hoppas att ni får vara friska nu :!:

Kram Lua. :heart:
akvileja1

Inlägg av akvileja1 »

Hejsan och tack!

Det var bara första natten av förkylningen som hon sov dåligt. Nätterna efter det sov hon ändå bra fast hon var förkyld och sååååå snorig. Det är så skönt att ha genomgått kuren. Det märks att hon nu tycker om sin sovplats och känner sig trygg där. Ibland är hon så trött så hon nästan somnat när det är läggdags och ibland är hon vaken. Hur det är så spelar det ingen roll. Jag behöver bara säga att nu ska du få sova, sen läger jag henne i sängen, klappar om henne, går ut med ramsan och så är det klart :P ! Sen hör jag oftast inte av henne förrän på morgonen. Då har lillprinsessan sovit 11-12 tim :heart:.
Elle

Inlägg av Elle »

:thumbsup:

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Här njuts det vill jag lova :-({|= härlig läsning! :thumbsup:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"