Två älsklingar samma år!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
kattklo

Inlägg av kattklo »

jag misstänkte det!
att du inte ammade alltså, även om jag hört om kvinnor som blivit gravida ändå.
det enda jag vet egentligen är att jag vill ge Karla det jag aldrig fick: syskon och en tillhörighet.

Vad gött att höra att allt känns fint än så länge för dig. Att du har en lugn graviditet alltså.
Kram :thumbsup:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lua skrev:Jag mår väldigt bra också, förutom en förödande halsbränna :!:
Kolla alla tips på min tråd "halsbränna" här på barnaväntan, kanske finns det nåt som kan hjälpa dig med :wink:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Här har du en till som gör barn enligt löpandeband principen! :D Vi kommer dock att ha exakt 12 månader (det är ju långt när man jämför med er!)mellan knoddarna, beroende såklart på när lillasyrran tänker sig titta ut. För vår del blir det dock andra födelseår, så skolan behöver man inte oroa sig för!

Jag tror fullt och fast på att det kommer att bli jätte roligt med barn så tätt, och framför allt så ser jag fram emot att få ha en rejäl andningspaus innan nästa barn (om det nu blir fler). Jag ville absolut ha fler än ett barn, och nu när vi är på god väg så behöver jag inte känna press över att göra barn igen..

Men tungt är det nu på slutet, och jag är jätte otålig att få ut ungen redan! :evil: Två års konstant graviditet är inte lätt eller roligt! (Läste AW s "Mommo" förra veckan och är mäkta imponerad över hur man klarar av så många graviditeter under så kort tid. Min kropp känns helt slut redan nu!)
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Lua

Inlägg av Lua »

Tack för alla inlägg :!: :D Det är så kul att få svar på sina anrop ut i cyberrrymden - t.o.m ända från USA :!: Lycka till Mrs Tall, 12 månader är väldans tätt det också. Jag håller med om att man blir less på att vara gravid denna gång, förra gången var det ren njutning för mig.

Tack, Kattklo för länktipset :!: Hittade en hel del användbart.

Nu har jag tyvärr fått ett livmodersframfall eller en förlängning av livmodertappen, läkaren kunde inte säga säkert eftersom jag är så gravid... :( Det känns jätteorättvist eftersom jag varit så otroligt duktig på att knipträna. :? Så numera går jag omkring med en plastring inuti och kniper minst 100 om dagen. Min man är hemma några dagar eftersom jag inte ska lyfta så tungt. Lilla Allis väger 10 kg! Men om det nu bara fungerar med den här ringen så är det ju lugnt.

Lite uppmuntrande tillrop eller erfarenheter av framfall efterlyses :!:

Kram Lua. :heart:
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Oj jisses... :o Hade ingen aning om att man kunde få livmoderframfall UNDER graviditeten. Har mer eller mindre räknat med att få det efter att barnet är fött, men att man kan ha det redan när man väntar. Jag läste någonstans att det är jätte vanligt efter den andra graviditeten, och då lär det väl vara ännu vanligare om man föder barn super tätt...

Vad sa läkaren till dej förutom att du inte får lyfta tungt?

Kämpa på, det är snart över!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Lua

Inlägg av Lua »

Jo, jag blev rätt förvånad själv :!: Det var väldigt obehagligt... KNIP allt du kan!

Läkaren var en saklig kvinna! Hon sa att jag kommer att få knipa hela livet och att det kan bli aktuellt med operation, efter att man fått de barn man ska. Vi skulle vara "försiktiga med sex", vad som nu menas med det :?: Framfallet berodde till stor del på att det är så tätt mellan graviditeterna, trodde hon. Bäckenbotten hinner inte med, liksom, trots att man kniper. Jag ska dock ringa tillbaka i morgon och fråga mer i detalj. T.ex. hur mycket hjälp jag ska ha. Det är inte särskilt ekonomiskt fördelaktig att min man är hemma. Vad är det värsta som kan hända om jag lyfter? Är det att ringen trillar ut, att jag föder för tidigt eller att problemen i framtiden blir större :?: :-k

Tack för omtanken! Jag är vid gott mod idag. Vi fick ju faktiskt se våran lill* via ultraljud så idag tänker jag på det i stället. H*n beräknades väga 2 kg nu så det hinner nog bli en 4-kilos det här också!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"