Hvor lenge skal jeg vente før jeg går inn?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Grete
Kontakt:

Hvor lenge skal jeg vente før jeg går inn?

Inlägg av Grete »

Har lest alt om kuren nå, men skjønner nok ikke alt... Jeg skal buffa til han blir rolig, så gå ut mens jeg ramsar. Men hva om han begynner å skrike med en gang da? Hvor lenge venter jeg før jeg går inn og buffar igjen? Vi sover forresten på samme rom også. Har ikke mulighet til annet foreløpig. Håper det kan fungere likevel. Setter stor pris på svar!
Velkommen til bloggen min: http://www.lillegrete.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D LYCKA TILL med kuren :lol:

Men under själva kuren, de första fyra dygnen samt uppföljningsveckan, måste du kunna ordna så att lilla barnet får vara i fred. Du stör, om du ligger därinne.

Om inte annat får man smita ut för att ramsa utifrån och sedan verkligen tassa in diskret och lägga sig utan att barnet märker det. Men nog kan du ordna lite avskildhet för barnet de första fyra nätterna åtminstone :?: :!:

Läs på Lathunden, tycker jag, igen och igen - så ser du hur du lämpligen ska göra. Det går inte att säga "hur länge". Man måste lära sig lyssna av, förstå och begripa. Jag tycker att allt står där, och förstås i Sova hela natten-boken :wink: Men man måste läsa - inte bara för att läsa, utan också för att verkligen förstå :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Grete
Kontakt:

Inlägg av Grete »

Hei og takk for svar! Tenkte å begynne kuren i går, men fant ut at jeg ville være bedre forberedt først. Lese mer, forstå mer (er ikke så god i svensk...) og finne en løsning når det gjelder soveplass.
Velkommen til bloggen min: http://www.lillegrete.blogspot.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "