Hej!
Provar denna tråd på detta forum också: vad gör man efter 2,5 års ålder om de växer ur både spjäl- och resesängen? Mina grabbar är jättelånga, storebror bara 2 år och 4 månader är snart en meter - längre än 3-åringarna på dagis! Måste man genomgå trotsåldern med honom i vanlig säng?
Tack!
lillith
För stor för spjälsängen - inte ens 2,5 år gammal!
För stor för spjälsängen - inte ens 2,5 år gammal!
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Tack Lillith!
Har jag också börjat fundera på för nu fyller vår stora (2 år 5 mån och 99 cm) hela sängen från huvud-till fotända och vill absolut inte byta till vanlig säng ännu. Så det ska bli intressant om det finns tips. Nog för att han kan gosa ihop sig, men för det mesta ligger han och sover rak som ett streck!
Värdelös input mao, eftersom jag inte har något intressant att komma med - men gärna hänger med i tipstråden!

Har jag också börjat fundera på för nu fyller vår stora (2 år 5 mån och 99 cm) hela sängen från huvud-till fotända och vill absolut inte byta till vanlig säng ännu. Så det ska bli intressant om det finns tips. Nog för att han kan gosa ihop sig, men för det mesta ligger han och sover rak som ett streck!
Värdelös input mao, eftersom jag inte har något intressant att komma med - men gärna hänger med i tipstråden!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Den mäter ju 110-115 cm, eller hur
En liten unge jag hade vägrade överge sin spjälsäng ända tills hon började skolan 8)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
OCh jag gav någon tipset att förlänga spjälsängen genom att ta bort spjälorna i fotänden och lägga i en ny, längre bottenplatta.
Hur lång ska en vuxen vara för att skaffa sig en säng som är längre än standard två meter.
Maken är 1.85. Det är alltså 15 cm över för honom och vi har gavel både uppe och nere. Han får plats.
/LO
Hur lång ska en vuxen vara för att skaffa sig en säng som är längre än standard två meter.
Maken är 1.85. Det är alltså 15 cm över för honom och vi har gavel både uppe och nere. Han får plats.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
susanneethel
-
annawahlgren
Var länge tillsammans med en man som var för lång för alla normala sängar. I min gränslösa godhet
Han hade också en fullständigt automatisk förmåga att ducka i alla dörröppningar, höga som låga. Medan jag med mina 165 cm slog i samtliga låga. Gång på gång på gång 8)
Människan är ett anpassningsbart djur... med tiden
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren