Det enklaste vore om du började om från början med Standardmodellen och verkligen införde den. Det kan man göra från dag 1 i lilla livet. Då är proncipen 1,5 tim vaken och 2,5 tim sömn, även om man under själva smekmånaden (de första tre veckorna) låter det bli lite hipp som happ, men kanske inte fyra timmars sömn-hipp på dagen

Jag hoppas du förstår. Man har ett rättesnöre och låter det inte spåra ur totalt, i varje fall inte efter den egentliga födelsen.
Har du Barnaboken

Tydligast står Standardmodellen beskriven i den senaste (och sista) modellen, 2004.
Vid månadsgränsen strävar man efter 2-2 och inför 6 tim nattsömn.
Det har blivit väldigt rörigt och förvirrat här, och jag tycker definitivt du ska gå back to basics. Meningen är inte att det ska vara så komplicerat, eller komplicerat alls
Men då behövs det förstås att man är säker på handen och vet vad man gör, och det kan man bara veta om man vet V ARFÖR. Det har jag försökt förklara i boken. Läs också och inte minst andra delen om sömn och mat och det psykiska välbefinnandet
Du berättar mycket om lilla barnet och vad hon gör och inte gör, men det viktiga här är vad du gör och inte gör. Om du förstår. Hon följer dig. Då måste du vara tydlig och enkel. Det är egentligen det hela.
4-5 stora mål per dag kan du ju knappast ge henne om hon samtidigt sover "4-5 timmar i stöten på dagen" ibland, eller hur

Mer mat, alltså.
Jag undrar också varför storebror går på dagis och ska passas tider för som saboterar för lllasyster? Varför är han inte hemma med er

Varför får han inte känna sig viktig och behövd i "flocken" dit han hör (borde få höra)
Hon pruttar, gallskriker, har gaser, ont i magen och väcker sig själv, skriver du. Eländes elände

Det låter inte roligt, och så ska det verkligen inte vara. Små barn ska njutas - och njuta själva

Sover hon möjligen på rygg
Du har väl andingslarm? Det bör man absolut ha, i vilket fall. Inte för att det ska hända som inte får hända, men om och när det händer, händer det (numera) barn som ligger på rygg eller sida utan larm. Ta inte den risken
Läs "Marie och Samuel - en mailkorrespondens". Den kan inspirera

Den finns både här (SHN-kuren - så här kan det gå till) och i Barnaboken 2004 (Bekymmer? Sömn i femte delen).