Ingen fnurra, bara fundering

Skriv svar
Myra

Ingen fnurra, bara fundering

Inlägg av Myra »

Hej.

Här ska ni få höra om en liten sjusovare :D Fyllt 1 år idag och sover 19-07 och 9.30-11, 14.30-15.15. Det blir totalt 14,25 timmar. Ibland vaknar hon 6.30 och somnar inte om men är nöjd. Ibland vaknar hon till vid sex och somnar direkt om efter en pangramsa. Aldrig några problem med insomning vare sig på dagen eller kvällen. Hon gillar verkligen sin säng. När vi lägger ner henne ligger hon alldeles stilla och sneglar upp och ler som att hon vill säga: Oh vad skönt, nu ska jag sova. Helt otroligt är det! I morse vaknade hon till vid sex men somnade om och sov till 7.30! Har ändå sovit bra under dagen. Ibland sover hon nästan 2 timmar på fm-luren men det blir ändå inga "bekymmer".

Jag ska väl inte ändra på något som fungerar så bra? Eller? Har funderat på det här med en dagslur tex men det brukar väl visa sig när det är dags för det.

Visste inte riktigt vart jag skulle ställa min fråga för hon har definitivt ingen fnurra på sömntråden....men hoppas det går bra här ändå.

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Myra! :)
Nej, jag tycker inte att du ska ändra! Det kan ju ta flera månader till innan hon är redo för en lur.
Jag såg en poll om det och det varierade en hel del. Det var ju inte så många svarande så man kunde inte dra några andra slutsatser. :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack ja, det FINNS sjusovare och inte är de så väldigt få heller - små människor som formligen älskar att sova och inte tycks kunna få nog. Tendensen brukar sitta i, om man säger... :lol:

Tumregeln är ju: inte leta fel där inga finns :wink:

Och den andra stora tumregeln, minns du :?: Små barn ska njutas - och njuta själva :!:

Och där är vi - ni - ju, eller hur :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Myra

Inlägg av Myra »

Hej o tack för era svar.

Hon sover som sagt var jättebra men jag måste nog ändra ändå....vaknar som sagt var vid 6.30 eller 7. Den senaste tiden har hon verkat trött redan vid 8, halv nio. Jag har försökt hålla henne vaken till 9.30 för jag har tänkt att om hon sover 1,5 timme redan kl 8 blir resten av dagen lite sned. Men nu i morse lade jag henne kl 8 för hon verkar såå trött och bara gråter och klänger. Hon grät när jag lade ned henne i sängen men somnade snabbt. Hon får sova 45 min och sen får hon sova 1,5 timme vid 13-tiden tänkte jag.

Men nu försökte jag väcka henne kl 8.45 och hon sover som en stock?! Hennes nya schema kanske borde vara sova 8-9.30, sen är jag lite osäker på när hennes 45 minutare blir men kanske vid 13.30? Borde nog ha gjort det här för länge sedan för morgnarna har varit lite tråkiga, hon har ju visat så tydligt men jag har liksom tänkt att "hon har ju nyss sovit en hel natt, kan hon verkligen vara trött så fort......" :oops:

Någon som har erfarenhet av långlur så tidigt på morgonen?

/Myra
Myra

Inlägg av Myra »

Hon vaknade 9.15...

/Myra
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är inte ovanligt alls att man (barnet) är stuptrött redan en timme efter 12 tim natt :!: Kan tyckas ologiskt, men så är det. Två timmar brukar jag betrakta som max (för något yngre åldrar, visserligen, men här har vi ju att göra med en extra pömsig Trötter) :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"