1:a dagvagningen av 3,5-veckors - sovit i 4 timmar snart!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
MagdalenaE

1:a dagvagningen av 3,5-veckors - sovit i 4 timmar snart!

Inlägg av MagdalenaE »

När dom är så små ska dom vad jag förstått få sova tills dom vaknar, stämmer det? Börjar oroa mig för att hon tror att det är natt redan om ni förstår vad jag menar?
Hon har sovit i min säng på nätterna och då vaknat ofta, sovit i snitt 1,5 timmar i stöten. Aldrig innan har hon sovit så här länge, dag eller natt! Storasyster buffade vi när hon var 11 månader, fram tills dess var hennes nätter som lillasysters. Jobbigt för oss båda så det vill jag inte gå igenom igen. Så här ska vi köra SHN-kuren men det känns som jag hoppar på det lite tidigt, det mesta som skrivs här handlar om äldre bebisar. Vill gärna få tips om vad som är extra viktigt när dom är så små som min dotter. Har barnaboken och såklart läst en hel massa här på sajten men min sömnbrist-hjärna tar tacksamt emot lite påminnelser :)
Två barn;
Cassandra 20020402 och Josefin 20060822
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Magdalena

Välkommen hit :!: :D

Det finns ett forum längre ner som heter "Späda barn och små". Där finns det mycket läsvärt om små bebisar som din. Barnaboken har du ju redan och den är ju förstås oslagbar.

I denna länk finner du det mesta som handlar om bl.a Standardmodellen, sömnbehov osv.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=3

Börja där och återkom om du har fler frågor!

/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"