Hej!
Jag skulle behöva lite stöd i stunder av oro...
Är nu i v. 11. Natten mellan torsdag och fredag vaknar jag av smärtor bak i ländryggen och runt magen. Inte jätte kraftiga, men ändå så pass att jag har svårt att somna. Tar en panodil efter någon timma och kan somna om. På morgonen kvarstår värken, fast något mildare. Vilar och sover mycket under dagen och värken avtar. Idag, 4 dagar senare är värken fortfarande kvar, men svag. Inga blödningar, om man nu ska leta positiva saker.
Vad är detta? Någon som känner igen? Blir så klart orolig, särskilt som en väninna hade liknande upplevelser som senare på ultraljudet i vecka 18 visade att fostret varit dött en längre tid.
Har fått en tid för undersökning på tirsdag, men känner att jag behöver lite uppmuntrande ord (om det finns...). Någon som upplevt liknande, utan att det betydde missfall?
Förra graviditeten hade jag inga känningar alls bak i ryggen... Växtvärk, ja, men den satt inte så långt ner som detta gör, samt att det inte gjorde fullt så ont.
Tacksam för tankar och tips!
Smärtor i vecka 11.
Smärtor i vecka 11.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Hej!
Jag vet ju verkligen inte, och självklart bör du kolla upp detta!
Men jag själv hade problem (stora) när jag väntade Ida med smärtor i sidorna av magen, långt ner, typ där man får "håll".
Det visade sig vara rejält uttöjda ligament som värkte. Inte så mycket att göra mer än att använda en graviditetsgördel som avlastning. Värst var det på natten.
kram anna
Jag vet ju verkligen inte, och självklart bör du kolla upp detta!
Men jag själv hade problem (stora) när jag väntade Ida med smärtor i sidorna av magen, långt ner, typ där man får "håll".
Det visade sig vara rejält uttöjda ligament som värkte. Inte så mycket att göra mer än att använda en graviditetsgördel som avlastning. Värst var det på natten.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Har nu idag (torsdag, ursäkta min illa stavning i förra inlägget) varit hos läkaren och konstaterat att allt står bra till med den lill*. Full fart var det och hjärtat bankade så fint. Läkaren kunde inte säga konkret vad smärtorna berodde på men han hade lite olika teorier. Tarmarna som är fulla och trycker eller livmodern som växer.
Tänkte ändå att det kunde vara skönt för någon annan som så småningom kanske upplever något liknande, att höra att det faktiskt inte behöver vara det värsta. Jag kan lite pusta ut nu för jag går in i v. 13 i morgon.
Kram
Tänkte ändå att det kunde vara skönt för någon annan som så småningom kanske upplever något liknande, att höra att det faktiskt inte behöver vara det värsta. Jag kan lite pusta ut nu för jag går in i v. 13 i morgon.
Kram
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-
father of sons
-
Fjällfolket