STORT PROBLEM: Illamående och trötthet...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Din familj och dina studier behöver dig - och du och bebben i magen behöver dig också :heart: .

:idea: Mina tips är att du gör allt du kan för att VILA! Lyssna på din knopp och kropp NU - annars måste du ändå ha tid för sjukskrivning längre fram... Och den kan bli än långvarigare än den du skulle behöva nu.

:idea: Skulle inte din familj (mor/far/svärmor/svärfar/syskon osv) kunna hjälpa till ekonomiskt? Visst skulle de kunna bidra till akupunktör eller åtminstonde vishyvatten :roll: :wink: ?! De blir säkert bara glada \:D/ att hjälpa!

:? Lergigan är väl inte gratis det heller... :roll:

:idea: Silocol är något som är toppen mot den där lite skavande magkänslan du beskriver. Finns bla på Naturapoteket. Kostar lite mycket (160kr för 500ml och räcker en månad) men är värt varenda krona!

:D Sköt om dig!!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mammut Maria :wink: :D

Även om "konvetionell" medicin kan vara gratis, betyder det inte att den är ofarlig.

Neurosedyn lanserades stort som särskilt lämpligt för "oroliga gravida kvinnor". Medlet kunde givetvis inte skada fostret.

Barnen föddes undantagslöst missbildade.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag har för mig att jag postade ett reply, men jag kanske aldrig tryckte på submit knappen :roll:

Mammut: Silocol ja, har jag tagit någon gång i min ungdom mot stressad mage. Det var bra, konstigt att jag inte tänkte på det själv :?

Vi har (för tillfället) patetiskt fattiga föräldrar jag och sambon, han kunde få låna först den 20:e och jag fick låna ett par hundra igår av min mor. De slantarna har jag spenderat på pro-viva och yoghurt...

Anna: Nej du behöver inte vara orolig, jag har gett upp Lergigan.

Kram
J och Å

Inlägg av J och Å »

:D
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

J och Å, hur många behandlingar behövde du innan du blev bra från ditt illamående (med akupunkuren tänkte jag).
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, så skönt att höra :lol:

Ge oss ett Plusgironummer så skrapar vi ihop en liten dunderkurpeng :wink:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Kära Anna :heart:

Jag ska höra med min mor i denna eftermiddag ang p-g... Jag äger inget dessvärre. Och jag uppmärksammade att det kan ta sin lilla tid att anordna.

Nu ska jag ta och pilla i mig lite delikat kokt ris med några få ärtor.

Jag vill/ska skänka dig/er något i gentjänst! Inte bara för eventuellt bidrag utan för den enorma tröst och support jag finner på detta forum och i denna tråd just nu.

Kramar från F O:)
J och Å

Inlägg av J och Å »

:D Låter bra med ett plusgirokonto. Skänker gärna en slant, vet hur det är att må pyton, ingenting fungerar ju då.

kram Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Gulliga ni :heart: Så här långt kan jag säga att en akupunkturbehandling, av en dam som hörde av sig i morse, skulle kosta 450 kr :shock: Hur mycket kan man få förvänta sig att betala? Jag skall surfa runt lite och kolla, jmf priser och d.y.l.

Kram...
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:idea: Finns inget p-g, men det finns ett tomt konto:

:arrow: 610321-7862

Det är alltså inte mitt...
J och Å

Inlägg av J och Å »

är det inte ditt konto :?: var ska jag då sätta in.

jag betalade 390, i lilla norberg. så bor du i en större stad och det finns lite konkurrens, så kanske......
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Nej det är en nära anförvants konto, vet inte hur försiktig man ska vara med att lämna ut kontonummer så här på nätet...

:arrow: Det står under Nordea förresten...
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D PM:a då, till J och Å kanske :?:

Vi måste ju ha namn, bank, kontonummer :idea:

Organiserar du, Åsa? Och PM:ar i din tur andra som anmäler sig intresserade? Som jag t ex :?:

Eller ska jag :?:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ja, det peståss :P :D

Jag PM:ar J och Å, så får hon organisera upp det hela...
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:oops: Öh, om J och Å ville det s.a.s... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"