Hur länge äter ditt ca 3 mån. barn?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Harriet

Hur länge äter ditt ca 3 mån. barn?

Inlägg av Harriet »

Hejsan!
Vår pojke är drygt 3 månader. Jag både ammar och ger ersättning. Jag började följa ett schema för några dagar sedan (dag 3 idag) det går annars bra, men pga av att Viktor äter så långsamt (enl. mig) blir det ibland lite stressigt. Jag hinner inte på 1 h, både amma och ge ersättning. Att amma och ge ersättning tar ca 1 h och 15 min. I fredags hoppade jag över en amning och gav bara ersättning. Då åt han ca 180 ml på ca 1 h. När han ammas blir det ju förstås mindre ersättning. Han trilskas ofta vid bröstet och jag får envisas, truga och truga, vilket gör att det tar längre tid. Funderar på att sluta amma... Jag både vill och vill inte. MEN till frågan, hur länge äter ditt barn? Nu tänker jag främst på dig som ger ersättning åt ditt barn.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag är ju inte så mycket till hjälp eftersom jag hade en riktig snabbätare.
Har du prövat olika storlek på napp-hålet? Det kanske är lite för llitet
En fundering från mig är att du kanske inte har tillräckligt med mjölk, eller att den inte kommer tillräckligt snabbt, så det blir jobbigt/tråkigt för honom att äta. Han vet ju att ersättningen kommer.

Jag förstår ditt dilemma, med att vilja amma och ändå inte. Gör det bara inte till en moralisk fråga för dig själv, utan gör som du känner känns bästoch mest naturligt för er. Närhet och mys kan man ju ha lika bra med ersättning. Och du har ju ammat ett tag, det är inte alla som gör ens det.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"