Wow! Somnade utan minsta knyst!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Willes mamma

Wow! Somnade utan minsta knyst!

Inlägg av Willes mamma »

På nionde dagen av kurande somnade Wille utan minsta knyst när jag la honom för natten!!
Jag klagar absolut inte på något men tidigare har han protesterat och gnällt i kanske 10-15 minuter innan han somnat (vilket jag inte tycker är någonting!).
Skillnaden ikväll var att jag dels fick honom att vara på topphumör när jag la honom och dels tog jag en liten stund på mig i sovrummet innan jag la ner honom.
Jag pratade med honom, pussade och lät honom titta på sängen innan.
Sedan sa jag ramsan lite mjukt, la ner honom i sängen (bara la alltså, utan magläge och solfjäder) och han bara var tyst, slöt ögonen och somnade.
Otroligt!! :shock: :lol:
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

=D> Toppen - du ser på resultatet så rätt du gjort! För honom och hela familjen - underbart!
kokos

Inlägg av kokos »

Visst är det skönt att slippa skriket? Jag brukar inte heller stressa när jag lägger vår lillkille. Vi går in i hans rum och säger natti till alla möjliga saker (glatt!), till spegeln, till bokhyllan, till lampan... Pussar honom innan jag lägger honom och går ut med ramsan. Det brukar inte bli många pip efter det :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"