Morgonbajs!?

Skriv svar
Gäst

Morgonbajs!?

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Lägger frågan i detta forum, då jag faktiskt anser Anton 5 mån vara en säker sovare 8) . Han är inte kurad, utan standardmodellad och har förlängt sin natt själv. Vid 3 månader blev den 12 timmar (19-7) på hans eget initativ. Har fungerat bra, och gör i princip fortfarande.

Men :!: . De senaste 2-3 veckorna har vi hört honom snacka lite för sig själv från 5-6 tiden på morgonen. Sömnigt morgonpladder, inget ledset alls. Såklart har vi låtit honom vara, och han somnar oftast om efter 15-30 minuter. Tror jag :roll: . Ibland är han vaken när vi gör gomorron, ibland inte.

Det är också alltid bajs i blöjan i samband med dessa tidiga uppvak. Min teori är alltså att han vaknar av att behöva bajsa. Och det är ju lite synd :cry: . Han kunde ju behöva den hela nattsömen utan störigt bajsavbrott. (Vi byter alltså inte blöjan förrän det är gomorron vid 7, så egentligen vet jag inte när bajset kommer.)

:?: Finns det något sätt att komma förbi detta? Typ manipulera bajsbehovet?? Han bajsar rätt mycket, minst 2-3 gånger om dagen (han äter ju rätt mycket också, så det kanske inte är så konstigt :lol: ).

/Jenny
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!
Min Disa var också tidig morgonbajsare :lol: ett tag. Hon förlängde också sin natt bra själv, men endast till 9 timmar så jag minikurade henne vid 5,5 mån till att sova 12 timmar som din plutt. I början vaknade hon till och bajsade vid 6-snåret men somnade sen om och jag lät henne vara till 7 då det var dags att göra morgon och rätt snabbt vande hon sig då av med den (o)vanan. :wink: I och med att ingen kommit och fixat det där på morgonkvisten har hon helt enkelt lärt sig att det är lika bra att sova och ta bajsningen när det är dags att vakna, så det lär sig säkert lille Anton också snart :!: :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Jag tror att det är svårt att manipulera "bajseriet". Min Ella är likadan. Bajsar ett par-tre gånger per dag och nästan alltid på tidiga morogonkvisten.

Anna skrev nånstans att det inte vaknar av att de behöver bajsa utan att de bajsar för att de är vakna. Å jaa, somnar man gott om sen och lilla stjärten inte är röd och irriterad så får det i Ella-land vara tills mogonen kommer.
Skulle jag däremot känna att det luktade om henne redan på kvällen så skulle jag självklart byta blöjan, men inte när det bara är nån haltimme-timme kvar tills God morgon.

Lite tankar från mig....

/Åsa
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej hej igen! :D

Skönt att höra era svar - då tänker vi rätt! Och nu nä rjag tänker på saken, hur sjutton skulle man kunna manipulera bajsandet #-o ](*,) ??

Vi smörjer noga med salva dagtid, för att minimera risker med röd rumpa pga morgonbajset.

Tacktack!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"