Hej!
Lägger frågan i detta forum, då jag faktiskt anser Anton 5 mån vara en säker sovare 8) . Han är inte kurad, utan standardmodellad och har förlängt sin natt själv. Vid 3 månader blev den 12 timmar (19-7) på hans eget initativ. Har fungerat bra, och gör i princip fortfarande.
Men

. De senaste 2-3 veckorna har vi hört honom snacka lite för sig själv från 5-6 tiden på morgonen. Sömnigt morgonpladder, inget ledset alls. Såklart har vi låtit honom vara, och han somnar oftast om efter 15-30 minuter. Tror jag

. Ibland är han vaken när vi gör gomorron, ibland inte.
Det är också alltid bajs i blöjan i samband med dessa tidiga uppvak. Min teori är alltså att han vaknar av att behöva bajsa. Och det är ju lite synd

. Han kunde ju behöva den hela nattsömen utan störigt bajsavbrott. (Vi byter alltså inte blöjan förrän det är gomorron vid 7, så egentligen vet jag inte när bajset kommer.)

Finns det något sätt att komma förbi detta? Typ manipulera bajsbehovet?? Han bajsar rätt mycket, minst 2-3 gånger om dagen (han äter ju rätt mycket också, så det kanske inte är så konstigt

).
/Jenny