mjukisdjur i sängen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mickis

mjukisdjur i sängen?

Inlägg av Mickis »

hej
Vill ha tips o råd ang mjukisdjurens vara eller inte vara i sängen!
Hittintills har majsan sovit med en kanin som hon inte bryr sig om den bara är där.
Men förra veckan fick hon en tygdocka som hon har fäst sig vid och släpar med sig överallt. Då undrar jag hur smart det är att låta dockan vara med henne och sova?
Ska jag hålla isär leksaker och sovsaker? Minns själv min lilla nalle som jag sov så gott med när jag var liten.
Tacksam för tips!!!!
- för jag vill ju inte förstöra hennes goda sömn genom att låta dockan vara där om den stör mer än ger sällskap.

Mvh Mickis
Ewa

Inlägg av Ewa »

Så länge man håller det till 1 mjukisdjur/docka tar det ju inte överhanden i sängen, så kanske kan tygdockan byta plats med kaninen :wink::?:

Min stora har haft en vit säl sedan han var pytteliten och under kuren blev den superviktig för honom. Att sova utan sin säl är fullständigt otänkbart och när han var mindre följde den med runt huset hela dagarna (dock aldrig ut) och alla som kom och hälsade på blev med allvarlig min presenterade för den lilla familjemedlemmen :wink: :) .

Så ett tips är att kolla om den tål maskintvätt innan den introduceras som nattlig kamrat :!:
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Våra killar har varsin nalle som bor i sängen. Han är tryggheten och den stora kärleken.
Vi föräldrar äv evigt tacksamma mot dessa bruna krabater som är de enda som riktigt kan trösta när man slagit upp läppen och det blöder alldeles hemskt. Då kommer Nalle och tröstar och blåser.

Och när man är förkyld och får svårt att andas då följer Nalle med till sjukhuset. Nalle får plåster först. Och det går att sova gott även i en konstig stålsäng på sjukhuset.

Förlåt, men jag kunde inte låta bli att hylla våra hjältar som vakar över småkillarna hela natten.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"